Kako izgraditi dobre backlink-ove - vodič za SEO Idi do glavnog sadržaja

Kako izgraditi dobre backlink-ove

Backlink-ovi su jednosmerni linkovi koje vode sa jedne web stranice na drugu, sa glavnim ciljem poboljšanja vidljivosti u SERP-u search engine-a i povećanja organskog rangiranja. Google i drugi search engine-i gledaju na backlink-ove kao na pozitivne glasove u korist vašeg web sajta. Iako Google često menja algoritam, kvalitetni backlink-ovi ostaju jedan od ključnih faktora rangiranja. Zato ćemo u ovom tekstu objasniti kako izgraditi dobre backlink-ove.

Revizija backlink-ova

Prvi korak je revizija backlink-ova jer vam to omogućava da proverite da li je sajt u dobrom stanju pre nego što počnete da radite na njemu. To znači da se uverite da na njemu nema neželjenih (toksičnih) backlink-ova koji bi mogli da ometaju buduće SEO napore. Kako smo već pomenuli, cilje je izgraditi dobre backlink-ove.

Proces korak po korak

  1. Uradite analizu backlink-ova vaših konkurenata pre nego što započnete reviziju backlink-ova na vašem sajtu. U najmanju ruku, možete pokrenuti brzu analizu nekim od SEO alata za svakog od vaših konkurenata. Mi ćemo u ovom tekstu dati samo primer na koji način možete uraditi proveru backlink-ova putem poznatog SEO alata pod nazivom Seobility.

Na ovaj način dobijate dragocene informacije o svojim konkurentima koje možete da koristite kao merilo da biste razumeli profil veza na sopstvenom sajtu. Kada imate ove informacije, možete lakše da analizirate i svoj backlink profil i imati neke osnovne smernice o tome kako izgraditi dobre backlink-ove.

  1. Proverite svoj backlink profil. Ukoliko vam to vaš SEO alat omogućava dobro je i da proverite vaš backlink profil. da biste videli ukupan broj backlink-ova ka vašem web sajtu, njihov DR i anchor text-ove. U Seobility-ju backlink profil možete da proverite u backlink checker-u, gde ćete videti sve bitne parametre vezane za vaš backlink profil: ukupan broj backlink-ova, broj domena na koje se oni odnose, rejting domena i odnos follow i nofollow linkova.
  1. Detaljno analizirajte svoje backlink-ove. Nakon provere pomoću specijalizovanog alata, možete analizirati backlink-ove i manuelno. Ovo podrazumeva da ćete morati da izdvojite više vremena za takvu analizu, ali će zato ona biti detaljnija i dobićete više relevantnih informacija.
  1. Svaki bolji SEO alat nudi opciju eksporta backlink-ova, nakon čega možete pregledati jedan po jedan link i steći detaljan uvid u kvalitet i vrednost svakog linka. Evo načina na koji možete ovo uraditi:

Izvezite sve svoje žive, prekinute i izgubljene backlink-ove u Google tabele i sortirajte ih prema DR-u. Proverite backlink-ove koje imaju DR manji od 30.

Potražite bilo kakve nedoslednosti u vašim backlink-ovima (veliki pad, veliki porast backlink-ova), jer to može da znači da ste penalizovani od Google-a (iako veliki padovi u organskom saobraćaju ne znače uvek da ste penalizovani, to je definitivno nešto što vredi razmotriti ).

Primer pada organskog saobraćaja:

  1. Napravite plan da popravite i poboljšate svoj backlink profil. Ovo možemo da podelimo na nekoliko važnih aktivnosti:

Uklanjanje loših backlink-ova pomoću disavow fajla

Ako ste uočili loše backlink-ove, možete proći kroz prilično jednostavan proces njihovog uklanjanja i oporavka vašeg backlink profila. Prvo, morate da pronađete sve loše backlink-ove, posebno backlink-ove sa neželjenih sajtova, plaćene linkove i veze sa penalizovanih sajtova. Drugo, potrebno je da zatražite da se ti linkovi uklone tako što ćete kontaktirati vlasnika sajta ili unosom linkova u disavow file.

Popravljanje nepostojećih (mrtvih) backlink-ova

Ako backlink dolazi sa odredišne stranice koja više ne postoji, trebalo bi da označite taj link kao disavow ili da kreirate trajnu 301 redirekciju na postojeću landing stranicu.

Poboljšanje vašeg DR-a

Iako oporavak od penalizacije i popravljanje nepostojećih (mrtvih) backlink-ova ne oduzima previše vremena, poboljšanje vašeg DR-a je dugoročna strategija. Već nakon prve revizije, imaćete bolju sliku o tome koji backlink-ovi vrede i o tome koji backlink-ovi su dobri za vaše konkurente. Ova informacija vam može pomoći da i sami kreirate svoju strategiju kreiranja dobrih backlink-ova na osnovu rezultata ove revizije.

Čišćenje od loših backlink-ova

Pre nego što počnete sa čišćenjem od loših backlink-ova (onih koji ste identifikovali kao loše), dobro razmislite da li je to zaista neophodno i preduzmite tu akciju samo ako imate značajan broj nepoželjnih, veštačkih ili nekvalitetnih veza koje upućuju na vaš web sajt.

Ukoliko ste ipak odlučili da uradite ovo čišćenje, prvo napravite listu takvih backlink-ova, sastavite svoju disavow listu stranica ili domena u tekstualnoj datoteci i zatim uload-ujte disavow fajl na Google Search Console-u.

Backlink gap

Backlink gap je razlika u broju referentnih domena koje već imate u odnosu na one koje je vaša konkurencija već stekla. Da biste izračunali ovaj gap između backlink-ova, treba da se fokusirate na linkove koji imaju smisla. Drugim rečima, kada izračunavate gap između linkova, trebalo bi da uzmete u obzir samo backlink-ove koje imaju viši DR, a ne one sa sajtova sa niskim DR.

Kada imate listu web sajtova i njihov DR, potrebno je da izvezete rezultate i vidite koliko je veza sa sajtova vrhunskog kvaliteta (DR > 70), srednjeg kvaliteta (DR ≥ 30) i sajtova niskog kvaliteta (DR < 30).

Zatim možete da izračunate backlink gap.

Brzina backlink-ova?

Nažalost nije dovoljno samo dobiti nove linkove, već je potrebno i da oni dolaze određenom dinamikom. Ova dinamika se jednostavnije zove brzina backlink-ova. U pitanju je broj backlink-ova koje mesečno dobijete na vašem sajtu. Ovaj broj može uključivati organske backlink-ove, kao i one generisane kroz strategije izgradnje backlink-ova.

U suštini, brzina backlink-ova se svodi na istu ideju razmišljanja i delovanja kao kod vaše konkurencije. Ako ne posvećujete dovoljno pažnje brzini backlink-ova, to može biti razlog zašto su vaši konkurenti bolje rangirani od vas.

Kako izračunati brzinu backlink-ova?

Najlakši način da dobijete grubo procenjenu brzinu backlink-a bilo kog domena je preko izveštaja u bilo kom ozbiljnijem SEO alatu. Samo budite sigurni da ste odabrali dovoljan period (najmanje 3 meseca) da biste dobili precizniji rezultat.

Samo formula za izračunavanje je jednostavna: Broj backlink-ova podelite sa brojem meseci koje ste izabrali i dobijate brzinu backlink-a. Na primer, ako ste u prethodna tri meseca dobili 300 backlink-ova, vaša brzina backlink-ova je 100..

Pre nego što izračunate svoju brzinu, naša preporuka je da obavezno to uradite i za konkurenciju. Tada ćete imati pravu sliku gde se nalazite u odnosu na konkurenciju. Ako imate manju brzinu od konkurencije, to znači da morate još da poradite na vašoj brzini backlink-ova.

Istraživanje backlink-ova

Koristite gap analizu

Pošto već poznajete svoje konkurente koji su visoko rangirani u Google-u, koristite ih kao studije slučaja za vašu analizu.

Izvezite backlink-ove svojih konkurenata

Mnogi backlink-ovi neće biti vredni traženja, kao npr oni nekvalitetni, one koje se ne prate ili one sa stranica na stranom jeziku. Naš predlog je da ih filtrirate.

Izgradnja backlink-ova

  • Linkovi sa listinga sajtova
  • Pisanje postova na blogu drugog sajta
  • Podkast
  • HARO

U kontekstu izradnje backlink-ova treba da obratite pažnju na sledeće:

Linkovi sa listinga i direktorijuma

Da li su backlink-ovi sa listinga i direktorijuma loši linkovi? Ne ako se to uradi kako treba. Ovi linkovi vam mogu pomoći da napravite raznovrstan backlink profil, pospešite lokalni SEO i pošaljete referentni saobraćaj na vaš web sajt.

Pored toga oni su i jeftini za izgradnju! U poređenju sa drugim taktikama izgradnje backlink-ova, backlink-ovi sa listinga su efikasni i lako ih je dobiti – jednostavno pronađite sajt sa ovakvim listingom i pošaljite mu svoje informacije.

Pisanje postova na blogu drugog sajta

Obično postoje tri glavna razloga za ovu strategiju:

  • Pomaže da se pozicionairate kao autoritet i dobro poznato ime u vašoj branši
  • Generisanje saobraćaja ka vašem sajtu
  • Izgradnja backlink-ova do vašeg sajta

Obratite pažnju da:

  • Kreirate sadržaj koji je fokusiran na vašu nišu
  • Kreirate postove koji podstiču interakciju sa čitaocima (objave se dele na društvenim mrežama i komentarišu)

Podkast

Kada je u pitanju podkast, potrudite se da češće budete gostujući govornik da biste na taj način lakše promovisali svoj sadržaj potpuno novoj publici, izgradili poverenje, autoritet i kreirali dobre veze sa slušaocima i potencijalnim pratiocima / čitaocima.

Ukoliko ste u mogućnosti ponudite sponzorstvo za backlink. Za razliku od plaćenih backlink-ova, oko ovoga nema moralne dileme. Kao rezultat, dobijate backlink-ove sa web sajta sa visokim DR-om.

Zaključak

Kao što ste imali prilike da vidite u ovom tekstu, nije lako izgraditi dobre backlink-ove. Nadamo se da ćete uz naš vodič uspešno sprovesti ovu aktivnost i na taj način unaprediti rangiranje vašeg web sajta.

Nenad Mihajlović


Odgovori

Fid
  1. Zoki kaže:

    May 13th, 2022 at 16:03 (#)

    Zanimljiv clanak ,

    kako da popravim moj SEO na mojoj stranici

  2. Nenad Mihajlovic kaže:

    May 14th, 2022 at 18:00 (#)

    Pozdrav Zoki, za početak ne postavljajte link svog sajta u komentar koji pišete na drugom sajtu 🙂 To neće puno pomoći SEO skoru vašeg sajta, jer nova verzija Google algoritma proverava i sadržaj i kontekst u kom se nalazi taj link, a i sve manje admina dozvoljava takve akcije. Po meni je bolje da potražite sajtove kojima može biti zanimljivo da sarađujete u razmeni sadržaja i referenciranju tekstova, ili nekoj drugoj vrsti razmene linkova. SEO je dug i naporan put, pa se pre svega naoružajte strpljenjem.

Ostavite odgovor