SEO trendovi u 2022. godini Idi do glavnog sadržaja

SEO trendovi u 2022. godini

Svi koji imate online biznis sigurno već znate da je optimizacija za search engine (SEO) ključna za privlačenje klijenata / kupaca na vaš web sajt. Međutim, SEO se stalno menja i stalno morate da budete u toku sa najnovijim trendovima kako biste bili sigurni da su vaše strategije sadržaja efikasne. Zato ćemo u ovom tekstu ukratko predstaviti koji su to SEO trendovi u 2022. godini.

Moramo odmah da naglasimo da ako se i dalje oslanjate na istu SEO taktiku koju ste koristili godinama, vreme je da naučite neke najnovije SEO strategije. Činjenica je da su mnoge ranije strategije neefikasne u današnjem SEO svetu. Neke su već zastarele, kao što je punjenje ključnih reči, koje mogu čak negativno uticati na vaš SEO skor. Zbog toga je jako važno da stalno prilagođavate svoje SEO strategije najnovijim trendovima.

Ipak, biti stalno u korak sa najnovijim SEO strategijama može biti naporno ako to radite potpuno sami.

Zato vam u ovom tekstu predstavljamo koji su SEO trendovi u 2022. godini.

Veštačka inteligencija će igrati veću ulogu u SEO-u

Kako veštačka inteligencija (AI) nastavlja da menja način na koji ljudi komuniciraju sa sadržajem na Internetu, AI će takođe početi da igra ključnu ulogu i u SEO strategiji. Naročito vredan pažnje je Google-ov AI algoritam RankBrain. Otkako je Google uveo RankBrain, mnoge kompanije su se pitale kako će to uticati na SEO.

Iako Google nije podelio detalje o tome kako RankBrain uči i analizira sadržaj, stručnjaci veruju da je korisničko iskustvo jedan od njegovih primarnih faktora rangiranja. Čak je i sam Google kao jedan od važnih faktora rangiranja uključio svoj Page Experience faktor. Odnos klikova i količine vremena koje korisnici provedu na web sajtu će biti ključni faktori koje će RankBrain koristiti kada daje prioritet sadržaju.

Kada ponovo procenjujete svoju SEO strategiju, tada je od ključne važnosti da kreirate sadržaj koji je dobro organizovan i koristan tako da očarate i angažujete svoje čitaoce.

Prelazak na sadržaj dugog formata

Da biste bili sigurni da ćete zantrigirati i angažovati čitaoce koji posećuju vaš sajt, odnosno kako bi više vremena proveli na vašem sajtu, moraćete da pređete na strategiju dugog sadržaja. Pokazalo se da sadržaj dugog formata, od 3.000 reči ili više, generiše više saobraćaja i više deljenja od sadržaja kratke forme. Prebacivanje fokusa na kreiranje kvalitetnog sadržaja dugog formata može znatno poboljšati vaše rangiranje u SERP-u. Međutim, da bi sadržaj dugog formata bio uspešan, mora biti u stanju da zadrži čitaoce angažovanim.

Da biste zadržali angažovanost čitalaca, važno je da svoj sadržaj podelite na više pod-odeljaka koristeći podnaslove H2 i H3, jer će ga Google tako lakše skenirati. Cilj je da čitaocima učinite lakšim za pregledanje sadržaj na vašem sajtu, posebno na mobilnim uređajima. Dugačak sadržaj bez podeljenih celina može se činiti previše dugačkim za čitanje, što može obeshrabriti vaše čitaoce da uopšte počnu sa čitanjem.

Takođe treba da se obezbedite da je vaš sadržaj lako deliti, kako biste dodatno poboljšali svoj SEO skor. Postavite ikonice za deljenje na početku i na kraju svog sadržaja, kako bi čitaoci mogli da ga dele na društvenim mrežama jednim klikom dugmeta.

Prilagodljivost za mobilne uređaje je kritična za Google rangiranje

Prilagodljivost za mobilne uređaje je izuzetno važan faktor SEO-a otkako ga je Google zvanično postavio za faktor rangiranja još 2015. Međutim, važnije nego ikad je i da optimizujete svoj sadržaj za mobilne uređaje, pošto Google radi indeksiranje i za mobilne uređaje. Ovo znači da search engine prvenstveno gleda na mobilnu verziju web sajta kada rangira sadržaj, jer se ona smatra „primarnom“ verzijom umesto verzije za desktop. Ovaj prelazak za mnoge nije bio iznenađenje, jer se procenjuje da će skoro 75 odsto korisnika interneta do 2025. godine pristupati Internetu isključivo putem mobilnih uređaja.

Na sreću, Google olakšava proveru prilagodljivosti vašeg sajta za mobilne uređaje pomoću njihovog besplatnog testa prilagođenog mobilnim uređajima.

Sadržaj treba da ispunjava Google-ov EAT princip

Google je više puta naglašavao da je kvalitet sadržaja ključan za uspeh rangiranja. Međutim, ovo često ostavlja prostora za pitanje šta to Google podrazumeva pod „kvalitetnim sadržajem“.

Kada pokušavate da poboljšate kvalitet svog sadržaja za bolji SEO skor, važno je da imate u vidu Google-ov EAT princip; EAT je skraćenica od Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness (stručnost, autoritativnost i pouzdanost). Google koristi ove faktore da bi utvrdio da li web sajt pruža kvalitetan sadržaj i to je nešto čega svaka kompanija mora biti svesna kada razvija sadržaj za svoj web sajt.

Da biste bili sigurni da kreirate kvalitetan sadržaj, važno je da pre svega kreirate tzv. buyer persona (ličnost, odnosno profil vašeg kupca). To vam može pomoći da bolje razumete kakav sadržaj vaša ciljna publika ceni. Ova taktika je postala sastavni deo uspešnog SEO-a, jer može pomoći kompaniji da kreira sadržaj koji je interesantan njenim čitaocima i koji je formatiran na način koji njenoj ciljnoj publici odgovara.

Takođe je važno da imate na umu EAT kada razvijate svoj sadržaj. Pobrinite se da tvrdnje koje iznosite poduprete statistikom i činjenicama i vodite računa da one potiču iz renomiranih izvora. Imati autoritativne linkove u svom sadržaju je odličan način da ispunite sve kriterijume u okviru EAT principa.

Efikasan SEO mora da uključuje video

Ako to već niste uradili, imperativ je da razvijete SEO strategiju koja uključuje video. Činjenica je da su onlajn video platforme eksplodirale u poslednjih nekoliko godina, a možda ste čak i sami videli koliko je kompanija počelo da koristi platforme poput YouTube-a i TikTok-a da bi ostvarilo bolju interakciju sa svojim klijentima / kupcima.

Kreiranje optimizovanog video sadržaja bi trebalo da bude sastavni deo vaše SEO strategije. Zato je važno da znate kako možete optimizovati video sadržaj? Jedan od načina je da se pobrinete da optimizujete opis svog video kanala, tako što ćete pre svega uključiti i informaciju o čemu se radi na vašem kanalu.

Ključne reči takođe igraju ključnu ulogu u optimizaciji vašeg video sadržaja, pa se pobrinite da i one budu sastavni deo opisa vašeg kanala i opisa vašeg video sadržaja. Iako ne želite da svoje opise pretrpate ključnim rečima, nekoliko korisnih ključnih reči i hashtag-ova mogu pomoći da vaš sadržaj usmerite ka ciljnoj publici.

SEO nastavlja da igra ključnu ulogu u tome kako je vaš sadržaj rangiran, međutim, on se stalno razvija i postaje sve složeniji. Praćenje aktuelnih trendova zahteva od vas da uradite više od jednostavnog punjenja sadržaja ključnim rečima; morate biti promišljeni i kreirati kvalitetan sadržaj koji će se dobro rangirati u Google algoritmima.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor