Šta je Black Hat SEO? Idi do glavnog sadržaja

Šta je Black Hat SEO?

Optimizacija za search engine (SEO) igra ključnu ulogu u usmeravanju organskog saobraćaja na vaš web sajt. Međutim, korišćenje lažnih i sumnjivih metoda (poznatih kao Black Hat SEO) za poboljšanje vašeg SEO skora (rangiranja) može da rezultira kažnjavanjem vašeg sajta od strane search engine-a (npr Google). Zbog toga je neophodno razumeti koje se prakse smatraju lošim i koje od njih treba izbegavati. U ovom tekstu ćemo detaljnije objasniti šta su to Black Hat SEO tehnike i kako one mogu naštetiti vašem web sajtu, rangiranju, a na kraju i vašoj reputaciji. Zatim ćemo razmotriti neke od najčešćih grešaka i pokazati vam kako da ih izbegnete. 

Šta je Black Hat SEO?

Black Hat SEO je termin koji opisuje pogrešne ili neetičke prakse koje se koriste za poboljšanje rangiranja web sajta u search engine-ima. To je u suprotnosti sa White Hat SEO, koji obuhvata tehnike odobrene i preporučene od strane search engine-a.

Google i drugi search engine-i imaju smernice za webmastere koje bi vlasnici sajtova i web developeri trebalo da poštuju kada optimizuju sadržaj nekog web sajta. Svako odstupanje od ovih pravila može rezultirati kaznom od strane search engine-a.

Drugim rečima, Google smernice za webmastere vam mogu pomoći da izbegnete korišćenje Black Hat SEO tehnika.

Nekoliko loših postupaka može dovesti do kažnjavanja vašeg sajta, bilo da ih koristite svesno ili ne. Jedna od najčešćih taktika je punjenje ključnih reči. Korisnici pune svoj sadržaj istim ključnim rečima kako bi zauzeli prva mesta na stranicama rezultata u search engine-u (SERP). Ova praksa otežava čitanje sadržaja i smanjuje njegovu korisnost za čitaoce, često do tačke nerazumljivosti.

Google algoritmi

Kao što već znate, search engine-ikao što je Google koriste algoritme za isporuku relevantnog sadržaja korisnicima na osnovu njihovih upita za pretragu. Ovi algoritmi za pretragu se stalno ažuriraju i poboljšavaju. To ujedno znači znači da search engine-i postaju sve bolji u otkrivanju Black Hat SEO taktika kao što je punjenje ključnih reči i drugo neželjeno ponašanje.

Kada dođe do situacije da vas Google kazni zbog upotrebe ovih loših taktika, to obično dovodi do značajnog pada vašeg SEO skora. To u praksi znači da i vaš web sajt pada u rezultatima pretrage po ključnim rečima. U lošijem scenariju, search engine može u potpunosti da ukloni vaš web sajt iz rezultata pretrage. Ovaj scenario se obično dešava kada ažuriranje algoritma identifikuje upotrebu neke loše SEO prakse na vašem web sajtu.

Iako je moguće da naknadno oporavite vaš sajt nakon kažnjavanja, potrebno je mnogo rada da biste se vratili u prethodno stanje. Mnogo je lakše i bolje uopšte nikada ne doći u tu poziciju. Iz tog razloga je najbolje da u potpunosti izbegavate primenu Black Hat SEO tehnika.

Punjenje ključnih reči

Kao što smo već pomenuli, punjenje ključnih reči podrazumeva popunjavanje stranice frazom (ključna reč) po kojoj želite da se rangirate. Dok ključne reči pomažu search engine-ima da razumeju o čemu se radi, njihova prekomerna upotreba može da bude okarakterisana od strane Google-a kao pokušaj koriščenja Black Hat SEO tehnike.

punjenje ključnih reči

Pre svega, korišćenje istih ključnih reči više puta može učiniti da vaš tekst zvuči neprirodno. 

Search engine-i su veoma dobri u otkrivanju punjenja ključnih reči i kažnjavaju prekršioce tako što ne prikazuju njihov sadržaj u SERP-u. Zato je naš savet da koristite ključne reči umereno i prirodno. Preporučujemo da koristite neki od pugin-a kao što je Yoast SEO ili Rank Math za praćenje upotrebe ključnih reči.

Kupovina backlink-ova

Search engine-i takođe koriste backlink-ove za rangiranje vašeg sadržaja. Ako Google vidi da postoji mnogo spoljnih web sajtova sa URL adresama vaših postova i stranica, smatraće vas autoritativnim i pouzdanim izvorom. Ovo može pomoći da poboljšate svoje rangiranje u SERP-ovima. Neki korisnici koriste prednost ovog signala za rangiranje prodajom plasmana veza na svojim sajtovima. U ovom podešavanju, drugi vlasnici sajtova mogu da plate da bi vlasnik sajta postavio backlink na njihov sadržaj.

kupovina backlinkova

Međutim, ako neko proda ove linkove velikom broju korisnika, search engine mogu označiti njihov sajt kao spam. Štaviše, kupovina backlinkova je u suprotnosti sa Google-ovim smernicama za webmastere i rizikujete da Google zbog toga kazni vaš sajt.

Na sreću, postoje bolji načini za pravljenje dobrih backlink-ova ka vašem web sajtu. Na primer, možete da pišete gostujuće postove za druge web sajtove i da uključite relevantnu URL adresu u jedan od vaših postova. Takođe možete da radite sa drugim blogerima na zajedničkim člancima, da kontaktirate vlasnika nekog relevantnog sajta ako primetite neispravan link na njegovom sajtu, pa da predložite svoj kao zamenu … i tako dalje.

Kopiranje tuđih tekstova

Još jedna stvar na koju treba paziti je kopiranje tuđih tekstova (sa drugih sajtova). Slično plagijatu, ova praksa uključuje kopiranje postova objavljenih na drugim web sajtovima. Ovo ne mora biti jednostavno kopiranje, već prepakivanje tekstova tako da ne bude očigledno da je tekst kopiran. Ipak, Google algoritam može do određene mere da primeti ovakve plagijate i okarakteriše ih kao lošu SEO praksu.

kopiranje teksta

U nekim slučajevima, prepakivanje i osvežavanje vaših postojećih tekstova može imati bolji efekat, od kopiranja tuđih tekstova. Ukoliko ste u prilici koristite originalne fotografije / slike, umesto onih preuzetih sa drugih sajtova.

Postavljanje spam komentara

Ako i sami vodite blog, onda ste verovatno iskusili da neki čitaoci postavljaju komentare sa linkovima koji vode ka njihovim sajtovima. U najvećem broju slučajeva cilj takvog postovanja je da obezbede backlink sa vašeg sajta.

spam komentari

Iako ova praksa može dati određenih rezultata, u praksi je vrlo čest slučaj da vlasnici sajtova na kojima se postavljaju ovakvi komentari, označavaju ovakve komentare kao spam ili unapred sve linkove označe kao nofollow. Na taj način se sprečava linkovanje ka mnogo loših sajtova, ka kojima mogu voditi takvi linkovi. Naravno, ovo se ne odnosi na dobronamerne komentare sa linkovima (na primer čitalac daje primer nekog teksta na koji se poziva u svom komentaru).

Takođe, učešće na online forumima može biti dobar način da u prigodnom trenutku i onda kada to ima smisla postavite link ka vašem sajtu. Moderatori obično ne uklanjaju ovakve linkove, ukoliko se zaista odnose na neku konkretnu temu i ako ste aktivni učesnik tog konkretnog foruma.

Sakrivanje sadržaja

Ovo je jedna od najlošijih SEO taktika koje možete primeniti na vašem sajtu. Ova praksa uključuje prikrivanje određenog teksta i linova, čineći ih da budu iste boje kao pozadina, tako da korisnici ne mogu da je vide. Loša vest je što search engine vidi takav sadržaj.

sakrivanje sadržaja

Oni koji koriste ovu tehniku obično to rade da bi određenu stranicu napunili ključnim rečima i na taj način pokušaju da poboljšaju njen SEO skor, dok istovremeno takav sadržaj drže sakrivenim od korisnika. Međutim, samo zato što osoba to ne vidi ne znači da roboti ne mogu. Algoritme search engine-a nije lako prevariti. Vaša web sajt može biti kažnjen zbog prikrivanja elemenata i popunjavanja stranica nerelevantnim sadržajem.

Čak i ako je skriveni sadržaj relevantan za objavu, možete biti penalizovani zbog pokušaja punjenja ključnih reči.

Sponzorisane stranice i postovi

Ako ste bloger ili kreator sadržaja, možda će vam se obratiti brendovi ili vlasnici web sajtova koji vam mogu ponuditi poklon ili novčanu nadoknadu u zamenu za link. Ponekad čak mogu tražiti da postave ceo post na vaš blog koji sadrži URL adresu na njihov web sajt.

sponsored

Međutim, Google ove šeme linkova smatra lošom praksom. Zbog toga je ključno i ovde igrate pošteno i sve sponzorisane linkove označite na odgovarajući način. To možete da uradite koristeći nofollow ili sponsored tagove:

Ovi tagovi/atributi govore search engine-ima da ignorišu te linkove prilikom rangiranja vaše stranice. Na ovaj način, Google neće povezivati vaš sajt sa linkovanim sajtom. Vaši čitaoci i dalje dobijaju vrednost sponzorisanog sadržaja, ali vas Google i drugi search engine-i ne kažnjavaju zbog onoga što bi moglo biti sumnjivo poslovanje.

Prikrivanje

Možda ste ranije čuli za termin prikrivanje. Ova tehnika može imati mnogo različitih oblika i veoma se razlikuje od skrivanja sadržaja na bilo kojoj stranici. U SEO, to se odnosi na prikazivanje različitog sadržaja korisnicima i search engine-ima.

Jedna od uobičajenih metoda prikrivanja je prikazivanje stranice HTML teksta search engine-ima za indeksiranje dok se stranica sa slikama prikazuje pravim posetiocima vašeg sajta. 

Drugi metod je da se korisnicima sa browser-ima kod kojih je omogućen JavaScript pruža drugačija verzija stranice od onih kod kojih je JavaScript onemogućen.

Ovo je klasičan primer Black Hat SEO taktike jer će korisnici posetiti web sajt očekujući jedan sadržaj, a onda će nakon što otvore taj sajt biti bombardovani nerelevantnim sadržajem, malverom i sličnim zlonamernim sadržajima. Google i drugi search engine-i imaju zaštitu da upozore korisnike sajta koji bi mogli da naškode njima, njihovim podacima ili njihovim uređajima, ali prikrivanje zaobilazi tu zaštitu i omogućava da takvi sajtovi isporuče nefiltrirani (i verovatno neželjeni) sadržaj posetiocima.

Google nudi nekoliko preporuka za omogućavanje pristupa vašem sadržaju bez prikrivanja. Praćenje ovih smernica će vam pomoći da izbegnete kršenje pravila o prikrivanju i pristupačnosti.

Zaključak

SEO je ključan za rast i uspeh vašeg web sajta. Međutim, preterano optimizovanje vašeg sadržaja ili korišćenje sumnjivih praksi može dovesti do značajnog pada vašeg SEO skora, a samim tim i pada vašeg sajta u SERP-u.

Štaviše, search engine kao što je Google može u potpunosti da zabrani i ukloni vašu web sajt zbog korišćenja neke Black Hat SEO taktike.

Stoga, kad god je to moguće, preporučujemo da umesto toga koristite White Hat SEO tehnike i da zaradite svoju SERP pozicije na pravi način. O White Hat SEO tehnikama ćemo pisati već u našem sledećem tekstu na Blogu.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor