Kako da se vaš sajt pojavi u Google Discover-u
Ukoliko se sadržaj sa vašeg web sajta još uvek nije pojavio u Google Discover-u, evo nekih saveta koji mogu povećati šanse da se to dogodi. Google Discover može puno da pomogne da se poboljša organski saobraćaj ka vašem sajtu, što ujedno ima veliki uticaj na SEO skor vašeg sajta. Isto tako, dobro podešen SEO na sajtu povećava šanse da se vaš sajt u nekom trenutku pojavi u Google Discover-u.
U ovom tekstu ćemo objasniti na koji način radi Google Discover i šta je sve potrebno da uradite kako bi se i vaš sajt možda pojavio na Google Discover-u.
Šta je Google Discover?
Google Discover je personalizovani feed sadržaja koji se pojavljuje odmah ispod search bar-a na ekranu mobilnog telefona nekog korisnika.
Umesto da pokazuje rezultate pretrage koju je korisnik inicirao, Google Discover koristi prethodne Internet pretrage koje je korisnik inicirao, istoriju njegovu lokacije i njegova podešavanja, kao i njegove aktivnosti na raznim Google platformama, da bi mu automatski generisao feed na mobilnom telefonu.
U pitanju je inteligentni sistem koji uči kako i šta korisnik pretražuje, pa je zahvaljujući tim informacijama u stanju da mu generiše sadržaj na osnovu njegovih ličnih interesovanja, hobija i tema koje prati na Internetu.
Ukoliko bi se i sadržaj vašeg sajta prikazivao korisnicima koje zanima nešto čime se vaš sajt bavi, to bi značajno doprinelo popularnosti vašeg sajta i sigurno bi generisalo dosta organskog saobraćaja ka sajtu. Time bi ste značajno povećali šanse da se vaš sajt pojavljuje na prvoj strani Google-a, kada korisnici pretražuju po vašim ključnim rečima.
Nažalost, ne postoji neka jednostavna formula pomoću koje sadržaj svog sajta plasirali kroz Google Discover. Na to utiče dosta faktora, ali ukratko možemo reći da je potrebno da pre svega vaš sajt bude što bolje optimizovan za pretragu (SEO).
Ipak, mi ćemo vam u ovom tekstu dati neke savete koji mogu pomoći da se i sadržaj vašeg sajta nađe u Google Discover feed-u.
Pobrinite se da je vaš sajt prilagođen mobilnim uređajima
Iako ovo na prvi pogled deluje kao nešto što se danas samo po sebi podrazumeva, postoji veliki broj sajtova koji nije dobro prilagođen prikazu na mobilnim uređajima. Većina sajtova je u osnovi prilagođena, ali čak i takvi sajtovi često imaju elemente koji nisu prilagođeni (delovi stranice, naslovi, slike i ostalo).
Ukoliko imate WordPress web sajt novijeg datuma, velika je verovatnoća da je on već prilagođen prikazu na mobilnim uređajima. Većina popularnih tema ima podršku za mobilne uređaje, pa to ne bi trebalo da bude problem.
Ipak, obratite pažnju da čak i generalno dobro prilagođene WordPress teme ponekad imaju elemente koji nisu dobro prilagođeni. Zato je najbolje da preko Google Search Console proverite da li je možda neki element loše prilagođen i to onda ispravite.
Utvrdite šta to interesuje vašu publiku
U tome vam mogu pomoći alati poput Google Analytics ili MonsterInsights. U Google Analytics možete omogućiti opciju demographics and interest reports i videti šta je to što zanima posetioce vašeg sajta. To vam može pomoći da pišete ili kreirate neki medisjki sadržaj koji je više prilagođen njihovim interesovanjima.
Jedan od načina da optimizujete sadržaj na svom web sajtu, je da ga prilagodite svojoj publici. To nekada nije tako lak zadatak, pa je potrebno malo istraživanja i truda da bi ste saznali šta to konkretno zanima vašu publiku i koji bi joj to sadržaj bio zanimljiv.
Trudite se da vaš sadržaj bude pravovremen i popularan
Iako je evidentno da vaš sadržaj treba da bude prilagođen interesovanjima vaše publike, on pored toga treba da bude i pravovremen. Neće puno vredeti ako pišete odlične tekstove na vašem blogu, a ako istovremeno propuštate da pomenete neke važne događaje koji imaju veze sa temama koje obrađujete.
Drugim rečima, potrudite se da pokrijete sve popularne i aktuelne teme iz oblasti kojima se bavite. Najbolji dokaz za to je što ćete kao korisnik i sami videti da Google Discovery prikazuje aktuelne sadržaje na teme koje vas kao korisnika interesuju.
Postavite se sada u ulogu kreatora takvih sadržaja i pokušajte da ispratite sve bitne i popularne događaje i uobličite ih u zanimljiv sadržaj.
Jedan od alata koji vam u tome može pomoći je Google Trends. U pitanju je besplatan Google online alat koji vam prikazuje da li su neke ključne reči popularne ili ne u vašoj regiji, na osnovu čega možete proceniti koje ključne reči treba da češće koristite i oko kojih tema treba više da kreirate vaš sadržaj.
Poboljšajte svoj E-A-T
Verovatno već znate da je E-A-T skraćenica od engleskih reči (expertise, authoritativeness i trustworthiness – prevedeno na srpski – stručnost, autoritativnost i pouzdanost). U pitanju su smernice koje Google koristi da bi odredio koliko je vaš sadržaj vredan za korisnike i kako da ga rangira u pretrazi. Slično tome, Google koristi E-A-T da odredi da li će se sadržaj vašeg sajta pojaviti u Discover-u.
Ni ovde nema neke čarobne formule. Samo se potrudite da vaš sadržaj zaista ispuni navedene kriterijume u što većoj meri. To nije baš tako jednostavno, ali uz jasne smernice na šta da obratite pažnju, biće lakše da kreirate neke buduće sadržaje.
Ipak neki detalji mogu pomoći: dodajte obavezno datum objave nekog sadržaja / posta na blogu, eventualno citirajte ili linkujte na pouzdane izvore informacija, a poželjno je da vaš sadržaj ima i neku informaciju o autoru sadržaja (osnove informacije i nešto što će pomoći da korisnik razvije osećaj poverenja u sadržaj koji kreirate).
Koristite Open Graph naslov
Pokazalo se da u nekim slučajevima Google koristi Open Graph naslov za prikazivanje naslova u Discover-u, umesto H1 naslova. Ovo je interesantno, jer Open Graph metadata pomaže da kreirate prikaz vašeg sadržaja, onako kako će se on videti na različitim društvenim mrežama.
U suštini, sadržaj lepše izgleda kada ga formirate preko Open Graph-a nego bez njega, pa je očigledno da negde i Google obraća pažnju na ovo kada bira sadržaj za Discover.
Zaključak
Google Discover može da bude odličan način da doprete do vaše online ciljne grupe i povećate organski saobraćaj ka vašem sajtu. Ipak, za svaki uspeh je potrebno uložiti određeni trud, pa tako i Google Discover zahteva da uložite dosta vremena i posvetite se detaljima na vašem sajtu. Ništa manje od onoga što radite kada podešavate SEO.
Ako se pak desi da se vaš sajt kojim slučajem ne pojavi na Google Discover-u, imaćete dobro optimizovan sajt koji će svakako generisati organski saobraćaj i doneti vam mnogo koristi od toga.
Nenad Mihajlović