Da li je vaš sajt spreman za Black Friday?
Približilo se finale godine kada se trgovine međusobno utrkuju koja će privući veći broj kupaca. Black Friday, Cyber Monday, Novogodišnji popust, Božićni popust …itd. Pravi mali raj za one najstrpljivije kupce koji cele godine željno iščekuju da svoj omiljeni proizvod kupe po najpovoljnijoj ceni. A i one koje nisu planirali, ali ih uhvati shopping groznica.
A gde su povoljne cene tu je i veliki broj posetilaca i to ne samo u standardnim prodavnicama, već i na online prodavnicama.
Ukoliko kao trgovac prodajete robu putem svoje online prodavnice, sigurno znate da u ovom periodu godine možete očekivati i najveći broj posetilaca na vašem web sajtu.
Isti obrazac se ponavlja svake godine, a ako vaš sajt nije dobro pripremljen za veliki broj poseta, to može loše uticati na prodaju u ovom najkriticnijem trenutku kada se nadate najvećoj prodaji. Ne bi valjalo da u najbitnijem trenutku vaš sajt prestane da radi ili se previše sporo otvara.
Zato ćemo u ovom tekstu objasniti koji su to sve tehnički detalji na koje treba da obratite pažnju kada je u pitanju vaša online prodavnica i kako i na koji način da je najbolje pripremite za sezonu velikog broja posetilaca.
Takođe, objasnićemo koje su to marketinške tehnike prodaje koje možete primeniti na svom sajtu, kako biste povećali prodaju u ovom, ali i u svim drugim periodima godine kada pravite neke akcije.
Pa da krenemo od tehnike.
Brzina i stabilnost
Ukoliko pratite naš blog, onda sigurno već znate koliko je brzina učitavanja sajta danas važna za uspešnu prodaju. Niko ne želi da poseti sajt koji se sporo učitava i na kojem će provesti čitavu večnost da bi nešto kupio.
Brzina je nešto što se danas podrazumeva i ukoliko vaš sajt nije dovoljno brz, velike su šanse da će potencijalni kupac izgubiti stpljenje i posetiti web sajt vašeg konkurenta.
Da biste imali brz sajt, potrebno je da ispoštujete nekoliko tehničkih saveta koje ćemo vam ovde dati:
- Pre svega odaberite odgovarajući hosting paket i server koji najbolje odgovaraju vašim potebama. Imajte pritom u vidu da će vam u ovom periodu godine trebati mogućnost privremenog povećanja resursa bez potrebe zakupa glomaznih i skupih paketa.
- Brzi serveri dolaze sa dedicated resursima koje po potrebi brzo možete povećavati. Plus Litespeeed serveri nude odlične performanse i veliku brzinu, pa će se vaš sajt učitavati mnogo brže.
- Litespeed server je odlično rešenje ukoliko imate sajt sa online prodavnicom, ali će u svakom slučaju biti odlično rešenje i za manje zahtevne sajtove koji žele besprekornu brzinu učitavanja.
- Pored brzine važno je da je vaš web server sposoban da izdrži naglo povećanje poseta tokom predstojećih prazničnih dana. Zato pažljivo razmotrite ponudu servera koji vam mogu obezbediti stabilan i brz rad čak i u takvim situacijama.
- Ukoliko vaš sajt ima dosta slika i statičkih elemenata, razmotrite opciju da ga usmerite preko Cloudflare servera. Jednostavno je da podesite svoj web sajt da radi preko Cloudflare-a.
- Ukoliko imate web sajt zasnovan na WordPress-u, razmotrite opciju instalacije Litespeed Cache plugina. Trebaće vam malo više vremena da ga ispravno podesite, ali uz naše uputstvo ćete brzo i jednostavno završiti instalaciju i sva bitna podešavanja.
- Brzinu učitavanja sajta možete proveriti pomoću nekog od besplatnih online alata poput Google Pagespeed Insights ili Gtmetrix. Testirajte pre i posle instalacije plugin-a i pratite savete i rezultate koje vam alat generiše.
- Optimizujte slike na svom sajtu. Manje slike znače brže učitavanje, pa zato pogledajte kako da kompresujete slike.
Da li vaš sajt radi na svim uređajima?
Danas se podrazumeva da web sajt treba da bude prilagođen prikazu na mobilnim uređajima. Verujemo da je vaš sajt već prilagođen, ali može se desiti da postoje neki elementi koje treba dodatno prilagoditi.
Dobar alat za proveru je Google Search Console gde možete proveriti da li su svi elementi vašeg sajta prilagođeni prikazu na mobilnim uređajima.
Da li vaš sajt radi na svim browser-ima?
Pored toga što je neophodno da vaš sajt bude prilagođen mobilnim uređajima, potrebno je da može da se ispravno prikazuje u svim popularnijim browser-ima.
Ne želite da neko ko koristi, na primer, Safari browser ne može ispravno da vidi vaš sajt i zbog toga ga napusti i potraži sajt vašeg konkurenta.
Testirajte kako se vaš sajt prikazuje u različitim browser-ima pomoću alata poput Browserling i po potrebi uradite dodatna prilagođavanja koda za ispravno prikazivanje.
Proverite svoju online marketing strategiju
Da li je posetiocima vašeg sajta lako da se snađu na vašem web sajtu? Da li je vaša online prodavnica pregledna i dobro organizovana? To su pitanja koja treba da postavite sebi kada se pripremate za povećanu posećenost sajta tokom praznika.
Da li je vaš sajt SEO ready?
Svi kupci pretražuju Internet u potrazi za proizvodima i za to najčešće koriste Google. Ukoliko pratite naš blog onda već znate da je neophodno da vaš sajt bude optimizovan za pretragu u Google-u (SEO). Zato obavezno pročitajte kako da uradite SEO optimizaciju svog sajta.
Takođe, bitno je i da kupci mogu lako da pronađu željeni proizvod i na samom sajtu. Ukoliko je vaša online prodavnica napravljena u WooCommerce-u, preporučujemo da instalirate WooCommerce Product Search ekstenziju.
U kombinaciji sa Product Filters for Woocommerce alatom, ova ekstenzija može da pomogne posetiocima vašeg sajta da lako pronađu i filtiraju vaše proizvode u sidebar-u i tako brzo pronađu ono što im je potrebno.
Proverite svoj checkout process
Dobro je da ste omogućili kupovinu direktno na vašem sajtu. Međutim to je samo početak procesa koji kupcu treba da omogući brzu i laku kupovinu. Mnogo je važnije na koji način ga sprovodite do opcije online plaćanja željene robe ili usluge.
Preporučujemo da u vašem checkout procesu primenite sledeće savete:
- eliminišite sve što može vizuelno da odvrati pažnju. Pod tim mislimo na header, footer, sidebar i sve ostale elemente koji kupca mogu dovesti u zabunu ili ga navesti na pogrešnu stranicu.
- smanjite broj polja u online formi. Nije neophodno da svaki kupac unese naziv kompanije ili neki drugi podatak, osim ukoliko je to zaista iz nekog razloga neophodno (ne trazite im podatke koji vam zaista nisu neophodni). Potrudite se da forma bude pregledna i jednostavna, bez suvišnih polja.
- ponudite više opcija plaćanja, ukoliko je to moguće. Najčešće su to opcije plaćanja platnom karticom, pouzećem ili možda preko Paypal sistema.
- dozvolite kupovinu bez registracije. Nije neophodno da se kupci prethodno registruju da bi mogli da obave kupovinu na vašem sajtu. Činjenica je da ova opcija nervira mnoge korisnike i vrlo često ih odvraća od kupovine. Dobro razmislite da li je takva opcija baš neophodna, pa ukoliko nije, onda je uklonite.
Ne zaboravite društvene mreže
Svi znamo da su društvene mreže već postale sastavni deo naših života jer se na njima odvija i online trgovina i to u neverovatnom obimu. Tu ne mislimo na prodaju “cena u inbox”, već kanal prodaje koji vaše potencijalne kupce dovodi na vašu online prodavnicu.
Skoro svi vaši potencijalni kupci imaju nalog na bar jednoj društvenoj mreži, a često i na dve, tri, pa i više mreža. Obratite im se tamo jer su društvene mreže postale odličan alat za promociju proizvoda i usluga.
Ukoliko planirate da narednih dana lansirate neku prodajnu kampanju, onda u marketing plan obavezno uključite i reklamiranje na društvenim mrežama.
Vi najbolje znate koja društvena mreža najviše odgovara vašem biznisu. Ukoliko ciljate mlađu populaciju, onda gledajte da vaša reklama bude vidljiva na Instagramu i TikToku. Ukoliko je to populacija srednjih godina, onda je pravi izbor Facebook.
Naravno, to su samo neke opšte smernice. Najbolje je da sami istražite na kojoj mreži se nalazi vaša ciljna grupa i onda tu usmerite svoje planove i resurse.
Pratite učinak svoje kampanje
Najbolje kampanje su najbolje jer ih je neko pažljivo pripremio. Ništa ne dolazi preko noći, pa tako ni uspeh vaše online marketing kampanje. Da biste znali kakve su navike posetilaca vašeg sajta i iz toga izvukli neke korisne informacije, povežite svoj sajt na Google Analytics alat.
Ovaj alat će vam pomoći ne samo da pratite šta, kada i koliko posetioci gledaju na vašem sajtu, već ćete moći da dobijete dosta korisnih informacija i o samom sajtu: koliko je intuitivan proces kupovine, sa koje stranice ima najviše izlaza sa sajta… i još mnogo korisnih informacija.
Na osnovu tih informacija možete unapred da isplanirate kampanju i otklonite sve eventualne nedostatke koji utiču na zadržavanje posetilaca / vreme provedeno na vašem sajtu.
Google Analytics je potpuno besplatan alat, pa je naša preporuka da ga obavezno instalirate i počnete da pratite analitiku. Ukoliko do sada niste registrovali svoj sajt, možete pročitati naše tekst o tome kako registrovati svoj sajt na Google Analytics.
Zaključak
U ovom tekstu smo vam pokazali na šta sve da obratite pažnju prilikom pripreme svog web sajta za povećanu posetu tokom predstojećih praznika.
Ukoliko želite da i vaš web sajt bude u top formi, pozovite nas na (0)11 4 11 88 33 ili nam pišite na info@plus.rs za besplatnu analizu i preporuku najboljih hosting paketa za vaše potrebe.
Nenad Mihajlović