Kako da povećate konverziju na svom web sajtu Idi do glavnog sadržaja

Kako da povećate konverziju na svom web sajtu

Ukoliko na svom sajtu imate mogućnost prodaje svojih proizvoda ili usluga, onda je važno da znate kako da povećate konverziju na svom web sajtu.

Konverzija ne mora značiti uvek samo realizovanu prodaju. To može biti svaka aktivnost posetilaca vašeg sajta, koja je važna za vaš posao.

Na primer, konverzija može biti i pretplata na vaš newsletter, ili preuzimanje nekog besplatnog dokumenta koji ste kreirali za svoje korisnike. Drugim rečima, konverzija je nešto što vi sami definišete u skladu sa svojim poslovnim modelom.

Bez obzira na to šta za vaš posao konkretno znači konverzija, sigurno je da želite da je povećate i da što više posetilaca vašeg sajta uradi ono što biste želeli da urade na vašem sajtu.

Zato ćemo u ovom tekstu objasniti kako da povećate konverziju na svom web sajtu.

Kreiranje odgovarajućeg dizajna landing stranice

Prvo i osnovno, važno je da vaša landing stranica bude dizajnirana za konverziju. Kao vlasnik biznisa možda nemate neophodne veštine da sami dizajnirate landing stranicu. Zato je tu SeedProd landing page builder, pomoću kojeg možete napraviti privlačne i dobro dizajnirane landing page stranice, koje su optimizovane za konverziju.

SeedProd landing page builder

SeedProd se dobro integriše sa third-party alatima koje možda već koristite, uključujući poznate alate za email marketing, WooCommerce, Google Analytics i još mnogo drugih alata.

Pre svega je potrebno da instalirate i aktivirate SeedProd plugin. Nakon instalacije potrebno je da unesete ključ licence. Nakon toga idite na SeedProd → Landing Pages i kliknite na dugme Add New Landing Page.

Add new landing page

Nakon toga će biti potrebno da izaberete template.

Možete da krenete od praznog template-a ili izaberete između nekoliko već gotovih template-a koji su optimizovani za konverziju.

Choose template for your landing page

Sada možete da unesete naziv i URL slug za vašu stranicu.

Kada to uradite učitaće se SeedProd-ov drag and drop builder.

Drag and drop landing page builder

Prednost ovog builder-a je u tom što možete lako odabrati bilo koji element/block sa leve strane i ubaciti ga u prozor sa desne strane. Takođe, možete kliknuti na bilo koji element/block koji se već nalazi u prozoru sa desne strane, da biste ga editovali.

Na primer, možete da dodate optim forme, FAQ accordion-e, testimonial-e i još mnogo toga.

Kada ste zadovoljni dizajnom, možete se prebaciti na tab Connect, kako biste se integrisali sa nekom od populanih email marketing platformi ili sa preko 3.000 third-party aplikacija preko Zapier-a.

Connect email marketing services

Nakon toga možete da se prebacite na tab Page Settings.

U ovom tab-u možete promeniti svoja SEO podešavanja, dodati Google Analytics tracking code i dodate header ili footer skripte.

Landing page settings

Takođe, možete povezati svoju stranicu sa prilagođenim nazivom domena. Ovo je zgodna opcija ukoliko želite da kreirate više landing stranica koje targetiraju različite regione.

Na kraju, kliknite dugme Save/Publish da biste sačuvali ili objavili svoj landing page.

Publish your landing page

Kreiranje lepe stranice nije kraj optimizacije za konverziju. U stvari, ima još dosta toga što možete da uradite kako biste još više poboljšali konverziju na svojoj stranici.

Landing page preview

Evo nekoliko najboljih praksi koje su se pokazale kao veoma uspešne.

Izaberite jedno CTA (Call-To-Action) dugme za svoj landing page

Jedna od najčešćih grešaka prilikom dizajniranja landing page-a je da ne postavite odgovorajući cilj za svoju kampanju.

Na primer, ukoliko imate više CTA dugmadi, to može da zbuni posetioce vašeg landing page-a ili da im skrene pažnju, tako da na kraju napuste vaš sajt bez da su izvršili neku konverziju.

Najbolja praksa je da kreirate samo jedno CTA dugme sa jasnim ciljem i porukom za akciju. Na primer, ukoliko je vaš cilj da dođete do email adrese posetilaca vašeg sajta, u tom slučaju popunjavanje optim forme treba da bude jedina akcija na koju treba da navodite posetioca svog sajta.

To znači da treba da sa landing stranice treba da uklonite sve elemente koji mogu da odvuku pažnju posetilaca (navigacioni meni, dodatne CTA i slično).

Evo i nekoliko primera kako treba kreirati dobru CTA dugmad na landing page-u

MonsterInsights

MonsterInsights

MonsterInsights landing page ima dva veoma jasna CTA dugmeta koja posetioca navode da obavi kupovinu.

OptinMonster

OptinMonster landing page example

OptinMonster je softver za optimizaciju konverzije koji ima nekoliko landng stranica za različite namene. Svaki od njih targetira različitu ciljnu grupu posetilaca.

All in One SEO za WordPress

All in One SEO landing page example

All in One SEO je jedan od najboljih SEO plugin-a za WordPress. Za svoju landing stranicu oni koriste sličnu strategiju. Pod tab-om Features možete videti nekoliko landing stranica za različite funkcionalnosti software-a, i svaka od njih navodi korisnika da se odluči za kupovinu.

Kao što možete videti svaka od tih landing stranica ima CTA dugme koje je dizajnirano tako da privuče pažnju i koje se jasno ističe od ostatka stranice.

Koristite jednostavnost prilikom dizajniranja landing stranice

Da biste postigli višu stopu konverzije treba pre svega da postignete da vaši posetioci budu što jasnije usmereni na deo stranice i akciju koju vi želite da izvrše.

Da biste postigli dizajn koji će omogućiti višu stopu konverzije, potrebno je da on pre svega bude jednostavan i bez previše nepotrebnih elemenata koji mogu odvlačiti pažnju posetiocima.

Da biste postigli takav dizajn možete koristiti više praznog prostora na stranici, kontrast boja i velike fontove.

Keep your landing page design simple and clean

Koristite boje i kontast da podstaknete akciju posetilaca sajta

Kako smo već rekli, važno je da vaše CTA dugme bude najistaknutiji element landing page-a, kako bi bio što uočljiviji i tako skrenuo pažnju posetiocima vašeg sajta.

Najlakši način da to uradite je da koristite svetle, kontrastne boje.

Using colors and contrast in your landing page

Ovu tehniku možete da koristite i za suprotnu namenu: da ne skrećete pažnju korisnika sa glavnog CTA dugmeta. Samo koristite suprotnu taktiku. Koristite slabije kontraste i lakše boje, da biste što manje skretali pažnju sa ciljnog CTA dugmeta.

Koristite poziv na hitnu akciju

Da biste postigli što bolju konverziju, koristite dobro oprobanu taktiku hitnosti. Dajte posetiocima neku posebnu ponudu koja traje samo određeno vreme i istaknite negde tu informaciju da jasno mogu da je vide. U toj informaciji treba da ih podstaknete da što pre reaguju i kliknu na CTA, jer povoljna ponuda brzo ističe i uskoro neće moći da je iskoriste.

Za ovu namenu možete koristiti neku od već oprobanih tehnika kao što su postavljanje tajmera koji odbrojava vreme do završetka ponude.

Dodajte neku preporuku na vašu landing stranicu

Ljudi su spremniji da kupe neki proizvod ako od drugih ljudi čuju pozitivnu preporuku za taj proizvod. To je u marketinškoj terminologiji poznatije pod nazivom social proof. U pitanju je obično neka recenzija ili preporuka u vidu testimonial-a, kojom neko objašnjava zašto je zadovoljan određenim proizvodom.

Iz takve preporuke je obično lako zaključiti da je proizvod veoma koristan, da svi govore pozitivno o njemu i da bi trebalo i vi da ga kupite.

Za kreiranje takve preporuke možete ponovo koristiti SeedProd, koji smo već ranije pomenuli u ovom tekstu.

SeedProd dolazi sa ugrađenim blokom za testimonial sekciju, tako da je lako možete dodati na vaš landing page.

Drugi način za dodavanje social proff-a vašoj landing stranici je korišćenje TrustPuls-a.

On vam omogućava da lako prkažete male pop-up banere sa live notifikacijama o aktivnostima drugih posetilaca vašeg sajta.

Social proof via TrustPulse

To vašoj landing stranici dodaje tzv FOMO efekat (Fear Of Missing Out) koji ima za cilj da korisnike navede da što pre odreaguju i kupe vaš proizvod pre nego što on nestane sa zaliha. To se postiže tako što se u jednom delu vašeg browser-a stalno prikazuju poruke u kojima vidite da je određeni posetilac tog sajta upravo kupio neki proizvod.

To vas kao potencijalnog kupca lako dovodi do zaključka da se ta roba tražena i da se lako može dogoditi da je drugi korisnici razgrabe pre nego što vi uspete da je poručite.

TrustPulse se lako integriše sa svim popularnim e-commerce platformama i automatski može da detektuje aktivnosti posetilaca na vašem sajtu. Može da prikaže e-mail konverzije, prijave korisnika, kao i mnoge druge notifikacije.

Takođe, možete lako da embedujete stvarne tvitove i postove sa društvenih mreža/naloga vaših korisnika, kao social proof. Custom Feeds Pro vam omogućava da kreirate prilagođeni feed tvitova korisnika koje zatim možete embedovati u svoju landing stranicu.

Social media testimonials

Koristite live chat da odgovarate na pitanja korisnika

Većina korisnika napuste landing page jednostavno zato što nisu uspeli da pronađu informaciju koja im je potrebna. Mnogo puta, informacija im je potrebna baš u tom trenutku i to brzo. Srećom postoji način da svojim korisnicima pomognete bez potrebe da imate posvećen tim korisničke podrške.

Pre svega dodajte na svoj sajt live chat bot koji će korisnicima pomoći da pronađu odgovore na pitanja koja imaju.

Add live chat to your landing page

Možete da postavite i broj svog poslovnog broja telefona, da bi korisnici mogli lakše da kontaktiraju vaš prodajni tim, ukoliko vam je posao zasnovan na određenoj vrsti proizvoda ili usluga.

Olakšajte svojim korisnicima način na koji mogu da vas kontaktiraju

Neki od korisnika možda nemaju vremena ili jednostavno ne žele da imaju interakciju sa live chat botom. Često korisnici samo žele da ostave poruku.

Zato je važno da svojim korisnicima što više olakšate način na koji mogu da vas kontaktiraju. Najčešće i najlakše se to radi postavljanjem kontakt forme na landing page.

Jedan od najboljih plugin-a za tu namenu je WPForms, koji vam omogućava da brzo i lako kreirate i aktivirate čak i komplikovanije forme.

U pitanju je form bulder koji dolazi sa velikim brojem opcija, template-a i funkcionalnostima koje će biti i više nego dovoljne za kreiranje savršene kontakt forme.

Uputite personalizovanu poruku korisnicima koji se spremaju da napuste vaš landing page

Prikazivanje personalizovane poruke korisnicima koji su krenuli da napuste vaš sajt, je dobar marketinški trik da još neko vreme zadržite tog korisnika na sajtu, a možda i da ga nagovorite da iskoristi neku posebnu ponudu koju ste pripremili samo za njega.

OptinMonster vam nudi i ovu opciju, pa tako da ćete veoma brzo i lako kreirati poruku koja će automatki detektovati kada se korisnik sprema da napusti vašu landing stranicu i tada će mu prikazati pop-up poruku sa informacijom koju želite da mu saopštite.

To najčešće može biti poruka tipa: Već nas napuštate? Možda biste pre toga želeli da iskoristite ovu super ponudu i uz pretplatu dobijete prvi mesec potpuno besplatno?! Ako vam ovo zvuči dovoljno dobro, kliknite ovde!

Easy Digital Downloads (EDD) exit intent popup example

Na taj način možete povećati konverziju, a što je još važnije dobili ste kupca koji se upravo spremao da napusti vaš landing page.

Pored ovakvih ponuda to mogu biti i ponude za razne kupone, bodove, i razne druge promotivne alate koji mogu pomoći da takvog kupca ipak zadržite na sajtu u pridobijete ga da ipak klikne na to CTA dugme na vašem sajtu.

OptinMonster takođe ima opciju za kreiranje personalizovanih kampanja. Možete modifikovati pop-up prozore na osnovu geografske lokacije, stranica koje su već videli/proizvoda koje su pogledali … i sl.

Optimizujte svoju landing stranicu za SEO

Search engine-i su glavni izvor besplatnog saobraćaja ka svakoj web stranici. Optimizacija vaše landing stranice za SEO vam pomaže da se vaš sajt/landing stranica bolje rangira u pretragama, što vam dovodi više organskog saobraćaja na vaš sajt.

Jedan od najbolji SEO alata na tržištu je svakako All in One SEO plugin, koji smo već predstavljali u nekim od ranijih tekstova na našem blogu.

Za više detalja o tome kako da ga instalirate i ispravno podesite za što bolje SEO rezultate, pročitajte naše tekstove:

Poboljšajte brzinu učitavanja svoje landing stranice

Niko ne voli spore web sajtove. Razne studije su pokazale da samo jedna sekunda kašnjenja prilikom učitavanja web stranice, može da prouzrokuje čak 7% gubitka u konverziji, 11% manje pregleda stranica i čak 16% smanjenje korisničkog zadovoljstva.

Strangeloop case study

Za instrukcije kako da ubrzate svoj WordPress sajt, pročitajte naše tekstove:

Brzinu svoje landing stranice možete proveriti pomoću besplatnog alata kao što je Gtmetrix.

Ako želite da saznate više o tome kako da koristite ovaj alat pročitajte naše tekstove:

Pratite konverzije da što biste bolje optimizovali svoj landing page

Ono što možete da izmerite, možete i da pratite. Tako je i sa saobraćajem na vašem sajtu. Ukoliko pažljivo pratite saobraćaj na svom sajtu i pratite šta vaši korisnici rade na njemu, onda vremenom možete i da zaključite da li je i na kojem delu sajta potrebno poboljšanje.

Recimo, možete primetiti da neki korisnici na vašem sajtu imaju problem da završe kupovinu, a merenjem i analizom njihovog ponašanja i kretanja po sajtu, možete doći do zaključka da neki elementi na stranici za kupovinu nisu dovoljno intuitivni ili korisnike navode na pogrešan zaključak, što može da bude razlog njihovog odustajanja od kupovine.

Ukoliko potom pažljivo analizirate svoju landing page stranicu, možda dođete do zaključka gde je tačno problem i onda poradite na tome da ga otklonite.

Najlakši način da podesite podešavanje praćenja saobraćaja je Google Analytics alat (u najnovijoj verziji poznat pod nazivom Google Analytics 4 ili skraćeno GA4).

Ukoliko želite da ispravno podesite GA4 pročitajte naš nedavni tekst pod nazivom Google Analytics 4.

Zaključak

Landing stranica je najčešće prvo mesto na koje dođu posetioci vašeg sajta. Važno je da ona bude dizajnerski i u svakom drugom smislu spremna da korisnika zadrži na vašem sajtu. Upravo zbog toga je važno da bude i dobro optimizovana za konverziju, što i neće biti toliko teško ako ispratite savete koje smo vam dali u ovom tekstu.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor