Kako da promenite ime domena i URL vašeg sajta Idi do glavnog sadržaja

Kako da promenite ime domena i URL vašeg web sajta, a da ne izgubite poziciju na Google-u

U ovom tekstu ćemo vas provesti kroz proces promene imena vašeg domena i objasniti kako da to uradite pravilno i ne izgubite poziciju vašeg sajta na Google-u (SEO rangiranje).

Promena imena domena je relativno složen zadatak. To zahteva određeno tehničko i SEO znanje, i ako ne odvojite vreme i trud da ovaj proces sprovedete kako treba, mogli biste da završite sa neželjenim posledicama po sam sajt. Na kraju sve to može dovesti i do pada pozicije vašeg sajta na Google-u.

Da biste izbegli eventualne probleme prilikom migracije sajta na novi domen, potrebno je da pažljivo planirate proces migracije i da izvršite promenu domena na odgovarajući način.

Evo koraka koje morate da pratite da biste bili sigurni da ste ispravno migrirali svoj web sajt na novi domen.

Korak 1: Planiranje

Identifikujte razloge zbog kojih migrirate web sajt. Neki od njih mogu biti:

  • Rebranding
  • Pokretanje novog posla
  • Prelazak na novu geografsku lokaciju

Napravite redosled koraka i postavite svoje ciljeve. Definišite šta želite da postignete migracijom. Identifikujte probleme koje imate sa trenutnim web sajtom i pobrinite se da ih rešite. Rešite sve glavne probleme pre migracije.

Obavezno napravite rezervnu kopiju svih podataka. Ovo je važno, jer je možete koristiti kao referencu kada se migracija završi i vratite podatke ako je potrebno.

Izbegavajte migraciju web-sajta tokom pika sezone vašeg poslovanja. Ne želite da izgubite promet i prodaju ako kojim slučajem nešto krene naopako.

Korak 2: Priprema

Moraćete da indeksirate (čitate/skenirate svoje veb stranice i skladištite važne delove podataka), najvažnije stranice/objave na vašem veb sajtu i vodite računa da dokumentujete svoj postojeći učinak na Google-u. Ovo je važno da bi ste kasnije mogli da reprodukujete i uporedite trenutni učinak i rezultate.

Za ovu namenu možete da koristite Google Search Console i Google Analytics. Kao što već znate u pitanju su odlični alati, koji su pritom i potpuno besplatni.

Takođe, u ovom koraku, moraćete da definišete svoje SEO specifikacije. Neki od najvažnijih SEO aspekata koje treba imati na umu su:

  • URL struktura
  • Meta tagovi (naslovi, opisi, itd.)
  • Open Graph tagovi (za društvene mreže)
  • Structured Data (poznati i kao rich snippets ili rich results)
  • Cannonical i meta robots tags (da biste izbegli probleme sa duplim sadržajem)
  • Tekstualni sadržaj
  • HTML naslovi
  • Glavni i sekundarni meni
  • Interni linkovi
  • Sitemaps
  • Redirekcije
  • Medijske datoteke (slike, video snimci, itd.)
  • Brzina sajta

Važna napomena: vaš primarni cilj je da osigurate da svi ovi SEO elementi ostanu isti na novom web sajtu. Ako planirate veliki redizajn ili restrukturiranje, pobrinite se da ne uklonite važne delove svog sadržaja, oznake, meta oznake itd.

Postoje trenuci kada ne želite da bukvalno kloniratestari web sajt. U tom slučaju, pobrinite se da nadomestite sve izmene i lansirate bolje struktuiran sajt u smislu SEO-a (radite na svim gore opisanim aspektima). Na primer: ako ste primetili da je vaš stari web sajt spor, poboljšajte vreme učitavanja sajta i tek ga onda migrirajte.

Nakon ovoga je potrebno da identifikujete stranice sa najboljim učinkom. Ovo bi trebalo da bude na vašoj listi prioriteta.

Možete napraviti listu stranica sličnih ovim:

  • Stranice sa najboljim učinkom u organskoj pretrazi u poslednjih 12 meseci (Search Console)
  • Stranice sa najboljim učinkom prema broju potencijalnih klijenata/prodaja u poslednjih 12 meseci (Google Analytics)
  • Najgledanije stranice u poslednjih 12 meseci (Google Analytics)
  • Većina povezanih stranica sa drugih veb lokacija (Search Console)
  • Obratite posebnu pažnju na ove najpopularnije stranice i uverite se da ste ih pravilno migrirali.

Korak 3: Migracija

Možete da migrirate svoj web sajt ručno ili uz pomoć plugina. Mi vam naravno preporučujemo da, ukoliko želite, migirate svoj sajt ručno. U jednom od naših tekstova na Blogu smo već pisali o tome kako da uradite migraciju web sajta bez plugina.

U ovom slučaju, moraćete da napravite rezervnu kopiju i premestite sve datoteke na novi web sajt.

Evo koraka koje treba pratiti:

  • Napravite rezervnu kopiju svih vaših podataka
  • Usmerite novo ime domena na svoj hosting (isti folder kao i vaš trenutni web sajt)
  • Ažurirajte ime domena tako što ćete pomoću plugina izvršiti pretragu i zamenu u bazi podataka.

Korak 4: Redirekcije

Promenite ime domena

U ovom trenutku morate da redirektujete stari web sajt na novi web sajt.

Podešavanje trajne 301 redikcije je od vitalnog značaja za SEO i korisničko iskustvo. Ova preusmeravanja će pomoći search engine-ima da otkriju vaš novi web sajt i da vaši korisnici brže i lakše stignu na novi domen.

Da biste podesili trajnu 301 redirekciju, potrebno je da editujete .htaccess datoteku svog starog domena i ubacite nekoliko linija koda u nju.

Evo primera koda za preusmeravanje starog domena na novi, postavljenog na vrh .htaccess datoteke:

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^staridomen.rs$ [OR]

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.novidomen.rs$

RewriteRule (.*)$ http://www.novidomen.rs/$1 [R=301,L]

</IfModule>

Takođe, bilo bi korisno napraviti listu starih i novih URL adresa. Na ovaj način ćete imati punu listu URL adresa i kreirati redirekcije ako je potrebno.

Najbolja praksa je da redirektujete stare URL adrese na potpuno iste nove URL adrese ili na URL adrese koje su veoma povezane. Na primer, ako imate staru stranicu O NAMA, ona bi trebalo da ukazuje na novu O NAMA stranicu, a ne na početnu stranicu.

Korak 5: Ažurirajte informaciju za Google

Promenite ime domena

Kada premestite sajt, morate da obavestite Google o promeni. Ovo je neophodno kako bi Google mogao da indeksira vaš novi web sajt i ukloni iz indeksa sve stare stranice sa vašeg starog domena.

Google Search Console ima zgodan alat za promenu adrese. Da biste pristupili ovoj stranici, izaberite opciju verified property u svom Search Console nalogu i pratite uputstva.

Imajte na umu da može potrajati nekoliko nedelja ili čak meseci dok Google u potpunosti ne ažurira indeks novim stranicama.

Korak 6: Testirajte i pratite

Promenite ime domena

Prvo, uverite se da ste podesili Google Analytics i Google Search Console za svoju novi web sajt. Za ovo ćete morati da dodate novu property u Google Analytics i Google Search Console.

Zatim pogledajte listu najpopularnijih stranica koje ste ranije sačuvali i ručno proverite redirekcije. Proverite da li se vaše popularne stranice i postovi pravilno redirektuju i da nema neispravnih veza.

Pratite svoj Google Search Console nalog i proverite sledeće:

  • Pratite broj indeksiranih stranica
  • Proverite moguće greške (404 greške, duple stranice, greške preusmeravanja)
  • Pratite greške u upotrebi mobilnih uređaja
  • Nadgledanje Core Web Vitals izveštaja (za probleme sa brzinom sajta)
  • Uload-ujte novi sitemaps u Google Search Console
  • Proverite svoj nalog Google analitike i uverite se da vaša statistika izgleda dobro i da nema većih padova. Pratite saobraćaj, metriku angažovanja, ciljeve, izveštaje o ponašanju itd.

Zaključak

Ukoliko ste ispratili sve navedene korake, uspešno ste migrirali svoj web sajt sa starog domena na novi. Pritom vaš sajt ne bi trebalo da je izgubio svoju poziciju na Google-u. Naravno, dobra praksa je da nakon migracije nekoliko meseci ispratite ponašanje sajta putem Google Analytics i Google Search Console alata, da biste se uverili da je vaš sajt dobro migriran na novi domen.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor