Kako identifikovati i ukloniti toksične backlink-ove Idi do glavnog sadržaja

Kako identifikovati i ukloniti toksične backlink-ove

Izgradnja backlink-ova, ako se uradi ispravno, može biti iscrpljujući proces stvaranja kvalitetnog sadržaja koji se organski deli na Internetu. Nije iznenađenje što su se tokom godina pojavile različite šeme za izgradnju linkova kako bi se pobedio sistem i olakšao ovaj proces. Međutim Google nas stalno podseća da se fokusiramo na kvalitet, a ne na kvantitet backlink-ova na našem web sajtu.

Tako je nedavno objavio podsetnik o načinu kvalifikovanja linkova i najavio novo ažuriranje algoritma za spam backlink-ove. U ovom tekstu ćemo objasniti korake za reviziju backlink-ova i kako identifikovati i ukloniti toksične backlink-ove. Takođe ćemo navesti načine da saznate koji od loših backlink-ova utiču negativno na rangiranje i najbolje taktike kako da ih se rešite.

Šta su toksični backlink-ovi?

Vlasnici web sajtova su često u zabludi misleći da je za dobro rangiranje sajta u Google-u dovoljno da imaju mnogo backlink-ova, ne obraćajući mnogo pažnje na kvalitet tih backlink-ova. Iako teoretski, svaki backlink koji dobijete predstavlja glas poverenja vašem web sajtu, uglavnom će backlink-ovi koji dolaze sa sajtova sa visokim rangiranjem domena doneti najbolje rezultate.

Backlink-ovi koji dolaze sa sajtova sa niskim autoritetom domena ili sa neželjenim sadržajem ne samo da se mogu pokazati beskorisnim već i dugoročno naštetiti rangiranju vašeg sajta ili čak dovesti i do oenalizovanja od strane Google-a.

Izgradnja backlink-ova je kontinuiran proces i tema koja se stalno menja. Backlink-ovi dobijeni pre mnogo godina možda nisu u skladu sa najnovijim preporukama od strane Google-a, ili se njihov kvalitet u međuvremenu promenio.

Ako se niste dobro informisali na ovu temu, nemojte se iznenaditi da nakon najnovijeg ažuriranja Google algoritma za backlink-ove, vaše pozicija vašeg sajta može pasti.

Kako prepoznati toksične backlink-ove i šeme veza?

Pre svega treba da proverite kvalitet vaših backlink-ova. Postoji nekoliko načina da to uradite, a najjednostavniji je da koristite neki SEO alat.

Rangiranje domena (Domain Ranking)

Domain ranking (DR) skor pokazuje kvalitet backlink-a na skali od 0-100. Iako to nije faktor rangiranja za Google, ovo može biti korisna metrika da saznate status vaše veb stranice u poređenju sa vašim konkurentima. Zasnovan je na broju pouzdanih domena koji upućuju na vaš web sajt. Ako je rangiranje domena (DR) nisko, možda nedostaje i kvalitet backlink-a koji dolazi sa tog domena.

Šta je dobar DR? Veruje se da domeni vrhunskog kvaliteta imaju DR veći od 70, dok oni lošijeg kvaliteta imaju DR skor manji od 30. Ovo izgleda veoma strogo, ali nemojte odmah da se zabrinete ako je vaš DR manji od 30. To ne znači nužno da je vaš web sajt u problemu, već da morate da uložite više truda u izgradnju kvalitetnih linkova.

Takođe ne treba da brinete ako se neko sa takvim DR povezuje na vašu veb lokaciju – samo budite pažljivi i provedite više vremena u analizi i praćenju takvih backlink-ova.

Anchor tekst

U idealnoj situaciji backlink-ovi imaju uvek drugačiji anchor tekst koji upućuje na vaš web sajt i oni dolaze od navođenja naziva brenda, specifičnih ključnih reči, slika i još mnogo toga. U većini slučajeva, videćete upravo to, međutim, ponekad vas isti anchor tekstovi mogu upozoriti i pomoći vam da identifikujete spam backlink-ove.

Na primer, možda ćete primetiti neke backlink-ove koji upućuju na vaš web sajt koristeći anchor tekst koji nije usklađen sa vašim poslovanjem. Tokom revizije backlink-ova možete recimo otkriti da se slični sajtovi lošeg kvaliteta povezuju sa vašim sajtom koristeći arhive anchor teksta.

toksične backlink-ove

Zato je dobra praksa da analizirate tekst unutar anchor teksta backlink-a i potražite eventualne nedoslednosti između tog teksta i sadržaja na vašem sajtu.

Ovi pokazatelji možda neće biti dovoljni za prepoznavanje loših backlink-ova, ali su dobra polazna tačka. Konkretnije šeme linkova identifikuje sam Google, pokazujući web masterima koji backlink-ovi će negativno uticati na rangiranje sajta u rezultatima pretrage. Neke od ovih taktika uključuju kupovinu backlink-ova, prekomernu razmenu linkova, automatizovane usluge za kreiranje linhkova i neprirodno kreiranje linkova.

Uticaj toksičnih linkova

Od 2012. godine, kada je objavljeno ažuriranje algoritma Google Penguin, manipulativne taktike izgradnje linkova više nisu tako uobičajene. Ne samo da je Google dodao više ljudskih resursa svom timu za reševanje problema sa spam linkovima (koji može manuelno da kažnjava sajtove koji imaju toksične backlink-ove), već su sami algoritmi evoluirali i postali bolji u prepoznavanju smap linkova.

Evo i nekoliko scenarija o tome kako loše prakse izgradnje backlink-ova mogu uticati na vaš web sajt:

Neprirodni linkovi se ignorišu

Pravljenje beskorisnih veza koje Google nije odobrio može biti gubljenje vremena i resursa. Ove veze (ako ne šaljete spam u velikoj meri) neće imati nikakav uticaj na vaš organski saobraćaj, jer će pretraživači prepoznati ove backlink-ove, ali će ih potpuno ignorisati. Svetlija strana priče je da, ako dobijete ove loše backlink-ove bez vaše saglasnosti, možda ćete izbeći algoritamske kazne od Google-a.

Neprirodni linkovi se kažnjavaju

Penguin algoritam uglavnom može biti pokrenut od dve stvari – šeme linkova i punjenje teksta ključnim rečima. Kada vas Google zbog toga penalizuje, videćete značajan i nagli pad organskog saobraćaja, a ponekad i vidljivosti. Možda će biti teško primetiti da se radi o kazni, ukoliko se vaša loša praksa odnosi na samo nekoliko linkova.

Neprirodni linkovi podležu manualnim akcijama od strane Google-a

Iako manuelne akcije nisu toliko uobičajene ovih dana, možete računati na tu vrstu kazne, posebno ako ste neko ko uporno primenuje nedozvoljene taktike. Google pokreće manuelne akcije protiv sajta onog trenutka kada neko iz Google-ovog tima za borbu protiv spam-a pregleda vaš backlink profil i pronađe gomilu neprirodnih linkova. Manuelna akcija može biti pokrenuta algoritmom ili čak podnošenjem prijave konkurenta, odnosno podnošenjem prijave na spam.

Kako znati da li ste pogođeni?

Gotovo je nemoguće ne primetiti da ste pogođeni ručnom penalizacijom, jer će pogođene stranice ili čak ceo web sajt doživeti brz i ozbiljan pad u rangiranju u pretrazi ili će potpuno nestati iz rezultata pretrage.

U ovom slučaju, takođe ćete dobiti obaveštenje od Google Search Console-a i moći ćete da vidite problem u izveštaju o manuelnim akcijama tako što ćete proširiti opis URL-ovima na koje utiče. Najverovatnije ćete moći da rešite probleme tako što ćete pratiti smernice i zatražiti od Google-a da revidira vaš web sajt.

Nažalost, zahtevi za ponovno razmatranje vezani za link mogu da potraju zauvek, pa je bolje da reagujete što pre, a ne kada je pogođen ceo vaš sajt.

toksične backlink-ove

Sličan pad saobraćaja možete videti kada je vaša stranica pogođena kaznom nastalom kao posledica delovanja Penguin algoritma. Pošto je Penguin update specifičan za stranicu, primetićete ogroman pad za određene ključne reči, ali to može uticati i na veće delove vašeg web sajta.

U oba slučaja, proces oporavka će biti dug i težak. Morate prestati da koristite bilo kakve štetne taktike koje su izazvale ove probleme i odbacite linkove za koje se pokaže da se doveli do navedenog problema. Nadajte se najboljem, ali budite spremni da se vaša sporna stranica možda nikada neće u potpunosti oporaviti jer je bila opterećena lošim backlink-ovima.

Dakle, kao što ste imali prilike da vidite, Izgradnja toksičnih backlink-ova je brzo rešenje. Ciljajte na dugoročni plan optimizacije – možda će biti potrebno više vremena i strpljenja, ali je to definitivno bolje od rizika da vaš sajt bude panalizovan i tako bude dugotrajno ili zauvek oštećen.

Revizija backlink-ova da bi se pronašli toksični linkovi

Revizija backlink-ova vam omogućava da proverite da li je sajt u dobrom stanju i da se uverite da nema neželjenih backlink-ova koji bi mogli da ometaju vaše buduće SEO napore.

Pored toga, kada dobro pogledate backlink-ove na vašem web sajtu, brzo ćete shvatiti koliko je moćan dobar backlink. Videćete gde možete da dobijete više linkova visoke vrednosti koji će poboljšati performanse i rangiranje vašeg web sajta.

toksične backlink-ove

Može biti korisno da proverite odakle dolaze vaši backlink-ovi. Ako vidite da postoji mnogo linkova koje dolaze iz zemalja u kojima ne poslujete, možda nešto nije u redu. Na primer, ako dobijete mnogo backlink-ova sa domena najvišeg nivoa iz industrije koje nema nikakve veue sa vašom industriijom, to može da bude jasan signal da imate toksične backlink-ove. Ovde ne postoji jedinstven pristup, potrebno ga je prilagoditi za svaki biznis pojedinačno.

Kada analizirate backlink-ove, počnite sa onima koji imaju DR manji od 30. Većina njih može biti lošeg kvaliteta ili irelevantna, ali će se ispostaviti da su neke zaista neželjene. Najverovatnije će ove vrste backlink-ova biti u grupama, pa potražite sličnosti među njima.

Postoji li nekoliko backlink-ova koje izgledaju kao da dolaze sa sličnih domena? Ako postoji, ovo su to linkovi koje mogu najviše uticati na vaš web sajt i spadaju upravo u toksične backlink-ove.

Popravite i poboljšajte svoj backlink profil

Ako primetite da neki backlink-ovi koje ste napravili pre nekoliko godina, nisu u skladu sa novim Google pravilima i preporukama, uklonite one nad kojima imate kontrolu.
Što se tiče onih nad kojima nemate kontrolu, Google predlaže da ručno kontaktirate web mastere i zamolite ih da ih uklone.
Takođe, backlink-ove možete ukloniti pomoću disavow file-a. Disavow file govori Google-u koje linkove ne treba uzeti u obzir. Preporuka je da ovo uradite samo ako imate značajan broj nepoželjnih, veštačkih ili nekvalitetnih backlink-ova koji upućuju na vaš sajt, a koji će verovatno izazvati pokretanje mauelne akcije od strane Google-a, ili su je već izazvale.

Da li bi trebalo da uradite disavow toksičnih backlink-ova?

Iako se Disavow file često pominje kao poslednje sredstvo, ponekad će to biti vaša jedina opcija za sortiranje problema sa toksičnim backlink-ovima. Ako imate previše neželjenih backlink-ova, najverovatnije nećete moći da ih uklonite tako što ćete kontaktirati web mastere sajtova sa kojih oni dolaze do vašeg sajta.

Možda čak nećete moći ni da uklonite linkove koje ste sami kreirali, zbog izgubljenih lozinki ili neaktivnih sajtova. U tim situacijama naša preporuka je da pribegnete Disavow fajlu.

Sada kada ste saznali kako da uklonite toksične backlink-ove, vreme je i da saznate kako da izgradite nove, zdrave i kvalitetne backlink-ove. U sledećem tekstu na našem blogu ćemo se pozabaviti ovom temom.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor