Yoast ili All in One SEO – Koji SEO plugin je bolji?
SEO je postao nezaobilazna aktivnost na svakom iole ozbiljnijem web sajtu. Kada je u pitanju WordPress sajt, onda je najbolje za potrebe SEO instalirati neki od SEO plugin-a. Ovi plugini-i će dosta pomoći da pravilno optimizujete svoj sajt za pretragu u Google-u ili nekom drugom search engine-u. Postoji nekoliko dobrih plugin-a za ovu namenu, a mi ćemo u ovom tekstu uporediti dva verovatno najpopularnija – Yoast i All in One SEO.
Ukratko o All in One SEO (AIOSEO)
All in One SEO (AIOSEO) je razvijen još 2007. godine od strane Majkla Torberta i Stiva Mortiboja. Od tada je stekao zavidnu bazu korisnika i postao je jedan od plugin-a sa najviše preuzimanja ikada.
Ukratko o Yoast-u
Yoast SEO je počeo kao WordPress SEO by Yoast još 2010. godine. Razvijen je od strane Joost de Valk-a. Zahvaljujući stalnim unapređenjima postao je glavni konkurent All in One SEO-u.
U pitanju su dva sjajna plugin-a koja nude veliki broj mogućnosti i opcija čak i u njihovim osnovnim (besplatnim) verzijama. Naravno, uz plaćenu verziju u oba slučaja dobijate proširenje mogućnosti i neke funkcionalnosti koje ne postoje u osnovnim verzijama. Mi ćemo u ovom tekstu uporediti samo njihove besplatne verzije.
Hajde onda da vidimo šta nam koji od ova dva plugins-a nudi. Počinjemo sa Yoast-om.
Yoast – instalacija i podešavanje
Nakon što ste instalirali i aktivirali Yoast otvorite Dashboard i idite na opciju SEO → General i pod tabom sa Yoast (Y) pokrenite wizard za konfiguraciju.
Otvoriće vam se prozor gde ćete korak po korak uraditi osnovna podešavanja. Ukoliko ste početnik ovo će vam dosta pomoći da lako podesite plugin.
Proces podešavanja plugin-a je olakšan samom navigacijom unutar plugin-a, gde je svaka sekcija podeljena po tabovima. To olakšava lociranje pojedinih opcija.
Help sekcija je dostupna sa svake stranice unutar opcije Settings. Dovoljno je da kliknete ljubičasti upitnik u donjem desnom uglu i pojaviće se help sekcija sa dostupnom dokumentacijom za pomoć.
All in One SEO – instalacija i podešavanje
Nakon što ste instalirali i aktivirali All in One SEO plugin, pokrenuće se wizard za automatsku instalaciju. Jednostavno kliknite na dugme Let’s Get Started da biste pokrenuli proces.
Sam proces podešavanja ima nešto manje koraka nego Yoast. Iako imaju slične opcije, kod All in One SEO je ovo malo pojednostavljeno, pa se i potpuni početnici relativno lako snalaze.
Nakon što wizard završi proces odnovnog konfigurisanja, potrebno je da pređete na podešavanja da biste podesili sve opcije za početak.
Strana General Settings je podeljena u različite sekcije. Tu su različite strane za nekoliko funkcionalnosti, smeštene sa leve strane pod General Settings stranom: Search Appearance, Sitemaps, Redirects i ostalo.
Kao i kod Yoast-a na strani podešavanja se nalazi i help sekcija, koja se pokreće klikom na znak pitanja u gornjem desnom uglu.
Svakodnevne SEO aktivnosti
SEO podrazumeva stalnu aktivnost i svaki novi post ili stranica koju dodate ima svoj sopstveni SEO skor. To znači da ćete plugin koristiti redovno da optimizujete svoje stranice i postove za, pogotovo ako često ažurirate sadržaj svog web sajta.
Svakodnevni taskovi sa Yoast-om
Yoast dolazi sa alatom za analizu sadržaja koji pomaže da optimizujete svaku pojedinačnu stranicu i post na vašem web sajtu. Možete ga videti klikom na Yoast ikonicu u gornjem desnom uglu prozora.
Ispod pos editora se nalazi Yoast meta box u kojem možete videti prikaz snippet-a, polje sa ključnom reči i meta description-om. Ispod ovog polja se nalazi analiza celokupnog sadržaja stranice, uključujući i slike.
Ovaj alat vam pomaže da unapredite svaku stranicu ili post, jer prikazuje SEO skor koji vaš post ili stranica ima u trenutku kreiranja sadržaja. Indikator može biti crvene, naranđaste ili zelene boje. Logično, crvena boja označava da stranica ili post nisu dobro optimizovani, narandžasta da postoji određena optimizacija, ali da nije dovoljna, a zelena da ste dobro optimizovali stranicu ili post. Pored toga, alat će vam dati sugestije kako da podesite sadržaj da on bude dobro optimizovan.
Yoast će u realnom vremenu pratiti sve izmene koje unosite i raditi analizu. U zavisnosti od vaših aktivnosti i toga da li pravilno podešavate, indikator će se menjati od crvenog ka zelenom ili obrnuto.
Ukoliko želite da podešavate schema markup, to možete uraditi na posebnom tab-u pod nazivom Schema.
Poslednji tab na ovom meniju je Social. Tu možete podesiti sliku konkretnog posta koja će se prikazivati na Facebook-u, kao i podesiti vašu Twitter karticu.
Ovde možete ostaviti praznim title i meta description, jer će Yoast koristiti vaš glavni SEO title i description u open graph meta tagovima.
Svakodnevni taskovi sa All In One SEO
Za razliku od Yoast-a, All In One daje tačan skor vašeg sadržaja. Oni ga zovu TruSEO skor. U suštini se radi o numeričkom sistemu skoringa gde All In One SEO dodeljuje određeni broj vašem ukupnom sadržaju, ili konkretnom delu sadržaja.
Ukoliko editujete vašu stranicu ili post, u gornjem desnom uglu možete viideti vaš SEO skor. Klikom na skor otvoriće se detaljnija analiza sadržaja.
Pored toga, videćete skor za svaku vašu ključnu reč. Klikom na ključnu reč dobićete detaljnu analizu o tome gde se sve pojavljuje vaša ključna reč, a gde se ne pojavljuje.
Ispod pos editora videćete AIOSEO podešavanja za svaki element sadržaja. Kao i ko Yoast-a u ovom delu možete editovati vašu fokus ključnu reč, meta title i meta description.
Veoma koristan alat su takozvani Dynamic tags. Možete ih koristiti da dodate dinamičke elemente vašem title-u ili description-u. Na taj način recimo možete dinamički / automatski menjati delove sadržaja kao što je recimo godina. Tako naslov koji trenutno sadrži 2021, sledeće godine će automatski biti promenjen na 2022.
Takođe, možete preći na Schema i Social tabove.
Takođe, dobra opcija je mogućnost da vidite vaš opšti SEO skor i uporedite ga sa konkurencijom pomoću Competitor Analysis Tool-a.
SLIKA
Indeksiranje i XML sitemaps
Jedan od najvažnijih poslova SEO plugin-a je da pomogne da vaš sadržaj bude u celosti otkriven od strane search engine-a. Ovo se postiže generisanjem XML sitemaps.
Indeksiranje i XML sitemaps – Yoast
Yoast automatski generiše XML sitemaps za sve vaše tipove postova. Svakako možete po potrebi i sami uključiti ili isključiti sitempas na lokaciji SEO → General, na tabu Features.
Takođe, na tabu Webmaster Tools možete verifikovati vaš web sajt na Google Search Console, Bing Webmaster Tools, Baidu i Yandex.
Indeksiranje i XML sitemaps – All In One SEO
All In One SEO takođe automatski generiše XML sitemaps. Za razliku od Yoast-a on vam omogućava da jednostavno upravljate vašim XML sitemaps sa strane koja se nalazi na lokaciji All In One SEO → Sitemaps.
Skrolujte na dole i pronaćićete različita podešavanja za vaš XML sitempas. Možete odarati koje tipove postova i taksonomije da uključite u vaš sitemaps.
All In One SEO vam omogućava i da bilo koju stranicu dodate u sitemap. Recimo, ovo može biti korisno ako imate landing stranicu koja nije kreirana u WordPress-u.
Oba plugin-a nude odlične XML sitempas mogućnosti, ali vam All In One SEO daje više kontrole nas vašim XMM sitemaps.
Podrška za ecommerce
Ako imate online prodavnicu onda vam je izuzetno važan organski saobraćaj ka vašem sajtu. To čini SEO još važnijim i važno je da vaša onlina prodavnica bude pravilno optimizovana.
Podrška za e-commerce – Yoast
Yoast podrazumevano podržava e-commerce sajtove. Za sajtove koji imaju WooCommerce prodavnicu Yoast ima poseban plugin pod nazivom Yoast WooCommerce SEO plugin.
Podrazumevano možete da dodate nazive proizvoda i opise na isti način kako to radite sa stranicama i postovima. Yoast takođe kreira i XML sitemap sa kategorijama proizvoda.
Nakon što instalirate WooCoomerce Yoast moćićete da uneste i dodatne podatke za vaše stranice proizvoda.
Podrška za e-commerce – All In One SEO
All In One SEO podrazumevano nudi mnogo robusniju podršku za e-commerce sajtove. Čim ste dodali proizvod on ga pravilno identifikuje kao proizvod u schema markup-u, a da vi ne morate da radite ništa sami.
Takođe vam omogućava da dodate više schema podataka što pomaže rastu vaše prodavnice. Za svaki proizvod možete promeniti schema markup i obezbediti mnogo više podataka kao što su boja, brend, proizvođač i tako dalje.
Kao i Yoast tako i All In One SEO generiše XML sitemaps za vaše proizvode i kategorije proizvoda. Ukoliko koristite jednostavnu formu za porudžbinu (order form) umesto WooCommerce-a, a želite da optimizujete tu stranu kao proizvod, to možete da uradite sa All In One SEO. Jednostavno editujte tu stranicu a u AIOSEO podešavanjima promenite njen schema tip u product.
Cena
Cena je naravno važan faktor kada treba da se odlučite koji ćete plugin kupiti. Na početku smo napomenuli da ćemo u tekstu razmatrati samo osnovne verzije oba plugin-a, ali oni naravno imaju i premijum verzije koje vam nude mogućnost korišćenja nekih naprednijih opcija i funkcionalnosti.
Pored toga, plaćene ili premijum verzijue vam nude mogućnost ažuriranja na novije verzije plugiun-a, što je svakako poželjna opcija.
Cena – Yoast
Jedna licenca za Yoast Premium je 89 USD, i ide na više ukoliko dodajete više sajtova. Svaka ekstenzija kao na primer WooCommerce SEO, Local, News i Vide SEO koštaju dodatnih 69 USD za jedan sajt.
Pored ove opcije, imate i opciju plaćanja godišnje pretplate koja iznosi 199 USD godišnje i uključuje sve ekstenzije, ali je možete koristiti samo na jednom sajtu. Da biste mogli da koristite pretplatu i na drugom sajtu, moraćete da kupite još jednu pretplatu. I tako za svaki sajt na kojem želite da je koristite.
Cena – All In One SEO
All In One SEO u besplatnojh verziji dolazi sa ograničenim funkcionalnostima i podrškom. Za plaćenu podršku i punu funkcionalnost morate da platite licencu koja kreće od 49.50 USD za jedan sajt sa jednom godinom podrške i ažuriranja.
Best buy plan je 199.50 USD i uključuje sve moguće funkcionalnosti i dodatke, a podržava čak do 10 sajtova.
Zaključak
Dakle koji od ova dva SEO plugin-a je bolji? To pre svega zavisi od vaših potreba i načina na koji ćete koristiti plugin. Da li vam je plugin potreban samo za vaš web sajt ili radite kao SEO stručnjak koji optimizuje sajtove svojih klijenata. Da li su vam neophodne sve raspoložive opcije koje plugin-i nude ili su vam dovoljne samo neke od njih, koliko znate da iskoristite opcije koje vam oni nude ..itd.
Bez dileme u pitanju su dva sjajna proizvoda koja mogu da budu odličan alat ukoliko znate šta radite. Koji od njih više odgovara vašim potrebama, ostavljamo da prosudite vi sami.
Nenad Mihajlović