Zašto se moj web sajt ne pojavljuje u Google pretrazi? - Idi do glavnog sadržaja

Zašto se moj web sajt ne pojavljuje u Google pretrazi?

Jedna od najvažnijih stvari za svaki biznis jeste da ima svoj web sajt i da je on vidljiv u pretrazi na Google-u. Ipak, iz raznih razloga se dešava da sajt ne izlazi u rezultatima pretrage i to može negativno da utiče na poslovanje. Zato ćemo u ovom tekstu obraditi neke od razloga zašto se vaš web sajt ne pojavljuje u Google pretrazi i kako da to popravite.

Zašto je pozicionaranje u Google-u važno?

Verovatno ste već čuli da čak 75% korisnika Interneta koji pretražuju Google nikada ne ode na drugu stranicu pretrage. Ovo znači da ako vaš web sajt nije na prvoj stranici, većina korisnika verovatno neće ni videti i kliknuti na vaš web sajt.

Ukoliko vam je biznis već dobro pozicioniran na tržištu, to ne mora da bude tako ozbiljan problem za vaše poslovanje koliko za vašu reputaciju. Kao poznata kompanija želite da budete na prvoj strani Google-a.

Ako ste tek na početku poslovanja, važno je da što pre dospete na prvu stranu Google-a. U suprotnom gubite priliku za zaradu, zbog čega može postati ugroženo i vaše poslovanje.

Razlozi zbog koji vaš sajt nije dobro pozicioniran (i kako to da popravite)

Na ovo utiče veliki broj faktora. Ovde ćemo navesti neke od najvažnijih i najčešćih razloga:

Vaš sajt nije indeksiran od strane Google-a

Najčešći razlog zbog kojeg se vaš web sajt ne pojavljuje u Google pretrazi jeste to što Google još uvek nije prešao preko njega (crawl) i što nije indeksiran od strane Google botova. To se dešava iz nekoliko razloga:

Vaš web sajt je nov

Za početak, pogledajte članak Kako da registrujete veb-sajt na Google Search Console. Ako je vaš sajt nov, imajte u vidu da Google-u treba nekoliko nedelja da ga indeksira. Tek nakon indeksiranja vaš sajt će moći da se pojavi u pretrazi.

Ovo se posebno odnosi na nove sajtove koji još nemaju izgrađene dolazne linkove. Jedan od faktora koji utiču na poziciju vašeg sajta u pretrazi jeste i kvalitet dolaznih linkova. Naravno da je potrebno vreme da izgradite takve linkove i tako povećate autoritet vašeg domena kod Google-a. Ovo ne ide na silu, pa je bolje da budete strpljivi.

Vaš web sajt ima ‘’no index’’ tagove

Ukoliko već neko vreme imate web sajt, a on još uvek nije indeksiran, proverite da na njemu slučajno ne postoje ‘’no index’’ tagovi. Kao što i sama reč kaže, ovi tagovi služe da obaveste Google botove da želite da određene stranice vašeg sajta ne budu indeksirane. Botovi će i dalje moći da pređu preko njih, ali na kraju ipak neće biti indeksirane i kao takve se neće ni pojaviti u pretrazi u Google-u.

Postoje situacije u kojima je ovo potrebno. Recimo da označite stranice koje negativno utiču na rangiranje vašeg web sajta u Google-u pa samim tim ne želite da budu prikazane u pretrazi. Ipak, ovo je ređa situacija, pogotovo ukoliko imate nov sajt, pa ćete u najvećem broju slučajeva ipak želeti da sve vaše stranice budu indeksirane.

Dešava se i da je tokom izrade sajta developer namerno uključio ’no index’’ tagove, kako bi sprečio Google da kojim slučajem indeksira stranice koje su još u fazi izrade.

Pored toga ‘’disallow’’ direktiva (unutar robots.txt fajla) može da spreči Google botove da pristupe delovima vašeg sajta, tako da oni budu potpuno nevidljivi za Google. Ukoliko je to slučaj, vaš sajt se neće pojaviti u pretragama na Google-u, pa obavezno isključite ovu direktivu

Da biste zatražili da Google indeksira vaš web sajt potrebno je da učinite iz Google Search Console. Ukoliko još nemate nemate nalog, pročitajte kako da registrujete vaš sajt na Google Search Console.

Vaš veb sajt je penalizovan od strane Google-a

Ovo takođe može da utiče da se vaš sajt ne pojavi u pretragama u Google-u. Ukoliko vaš sajt nije u skladu sa preporukama Google-a, on može privremeno ili trajno biti uklonjen iz rezultata Google pretrage.

Ovo možete probati da popravite tako što ćete prvo proveriti sekciju Security & Manual actions unutar Google Search Console i videti da li tamo stoji neka informacija vezana za kršenje Google pravila. Ukoliko postoji biće potrebno da prvo otklonite problem, a onda na istoj lokaciji podnestet takozvani reconsideration request koji se šalje Google-u na proveru i odobrenje.

Vaš sajt nije dobro optimizovan za pretragu (SEO)

Kao što već znate, Google koristi veliki broj algoritama pomoću kojih određuje skor koji se zatim dodeljuje vašem sajtu. U zavisnosti od tog skora vaš sajt će se pojaviti na određenoj poziciji u pretrazi za određenu ključnu reč.

S obzirom da je ovo složena analiza koja obuhvata mnogo faktora, dobro je da se posavetujete sa nekim SEO profesionalcem koji vam može pomoći u optimizaciji vašeg sajta.

Sadržaj vašeg sajta nije dobrog kvaliteta

Ovo je veoma čest razlog zbog čega sajt nije dobro pozicioniran na Google-u. Sajt koji pruža dovoljno kvalitetnog sadržaja i odgovara potrebama onoga ko pretražuje u Google-u, biće kad tad bolje rangiran u odnosu na sajt koji nema kvalitetan sadržaj. Google želi da oni koji pretražuju na njihovoj stranici dobiju što relevantnije odgovore na ono što traže. Ukoliko vaš sajt zadovoljava te potrebe, on će vremenom steći prednost u odnosu na druge sajtove, jer će mu Google dati tu prednost i bolje ga pozicionirati u rezultatima pretrage.

Zato je potrebno da vaš sajt ima što kvalitetniji sadržaj i da što više pažnje posvetite stalnom unapređenju sadržaja. Ukoliko niste sigurni kakav sadržaj čini vaš sajt oželjnim za Google, ožete po potrebi angažovati i specijalizovanu agenciju koja se bavi kreiranjem sadržaja za web sajtove / Google.

Ključne reči koje koristite imaju jaku konkurenciju

Ključne reči često znaju da budu razlog zašto se vaš sajt ne pojavljuje u pretrazi na Google-u ili je vrlo loše rangiran. Ukoliko pokušavate da se rangirate uz pomoć veoma zastupljenih ključnih reči (onih koje već koriste drugi, veći brendovi), onda su velike šanse da se vaš sajt vrlo loše rangira po tim rečima.

Umesto veoma zastupljenih ključnih reči, bolje je da probate sa takozvanim long-tail ključnim rečima. U pitanju su reči koje su mnogo konkretnije i targetiraju samo određenu grupu korisnika.

Na primer: umesto ključne reči ‘’muške cipele’’ možemo da upotrebimo ’letnje muške kožne cipele’’ ili ‘’muške cipele od kože’’. Jer ko pretražuje po reči ‘’muške cipele’’ možda samo traži neke opšte informacije o muškim cipelama, bez namere da ih kupi. Onaj ko traži ’letnje muške kožne cipele’’ verovatno traži letnje cipele koje želi da kupi. Vama je svakako u interesu da se prikažete ovom drugom, a ne onom prvom.

Što konkretnija ključna reč, veća je šansa da će se pojaviti u pretrazi na Google-u. Činjenica je da se takve reči manje pretražuju, ali kada ih neko traži veća je verovatnoća da će se u pretragama pojaviti upravo vaš sajt.

Uostalom, bolje je da se pojavite 10 puta dnevno u pretragama baš onome ko traži konkretniju ključnu reč, jer je verovatnije da će taj i kliknuti na vaš sajt, a možda ujedno i kupiti vaš proizvod.

Korišćenjem manje zastupljenih ključnih reči, povećavate šansu da se pojavite u pretragama i da vaš sajt pritom bude dobro rangiran.

Vaš sajt ne pruža korisnicima dobro korisničko iskustvo (UX)

Na kraju, ako vaš sajt ne pruža posetiocima dobro korisničko iskustvo dok borave na njemu, vrlo je verovatno da se nećete dobro rangirati u pretragama na Google-u.

Google želi da dobro rangira one sajtove koji posetiocima pružaju vredne informacije i dobro iskustvo do borave na njima. Sadržaj koji će biti dobro prezentovan i koji ima vrednost za korisnika. Sadržaj koji posetioce zadržava na sajtu. Tada Google smatra da vaš sajt pruža korisne informacije posetiocima i kada sledeći put neko bude tražio po ključnoj reči koju koristite na sajtu, Google će dati prednost vašem sajtu u odnosu na druge sa sličnim ili istim ključnim rečima. Razlog je jednostavan: Google-u je važno da onome ko koristi njiihov sajt za pretragu bude ponuđen najrelevantniji sadržaj – baš ono što taj posetilac traži. Ukoliko je vaš sajt dokazano mesto gde se posetioci rado zadržavaju ili čak dale sadržaj vašeg sajta na društvenim mrežama, onda je za Google taj sajt definitivno relevantan i bolje će ga rangirati u pretragama.

Da biste poboljšali UX vašeg sajta potrebno je da uradite nekoliko stvari:

  • Popravite brzinu učitavanja vašeg sajta (za proveru brzine možete koristiti GTmetrix online alat)
  • Prilagodite strukturu stranica i sadržaja tako da korisnicima olakšate navigaciju i da lako dođu do relevantnih informacija i sadržaja.
  • Prilagodite izgled vašeg sajta tako da osim zanimljivih tekstova sadrži i zanimljive fotografije, video snimke i ostale sadržaje koji mogu biti zanimljivi posetiocima

Ovo su samo neki od razloga zašto se vaš web sajt ne pojavljuje u Google pretrazi i zbog čega nije dobro rangiran. Naravno postoje i neki drugi razlozi, ali ovi koje smo danas naveli su najčešći i prvo treba da obratite pažnju na njih.

Nenad Mihajlović


Ostavite odgovor